כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בתיעוד מסכם

במרכז הוועידה: כיצד צריכים בני ישיבות לנהוג בבין הזמנים הקרוב?

בצל האיומים על עולם התורה ננעלה בשבוע שעבר ועידת החינוך השנתית של איחוד בני הישיבות בירושלים עיה"ק בהשתתפות גדולי תורה, מרנן ורבנן משגיחים, רכזים, אנשי חינוך וראשי ארגונים

במרכז הוועידה: כיצד צריכים בני ישיבות לנהוג בבין הזמנים הקרוב?
ועידת איחוד בני הישיבות צילום: יעקב נחומי

בבנייני האומה בירושלים התקיימה בשבוע שעבר ועידת החינוך השנתית של איחוד בני הישיבות בארץ ישראל בהשתתפות גדולי הדור ראשי ישיבות, מרנן ורבנן ובראשם מנהיג עולם הישיבות הגאון רבי משה הלל הירש.

הוועידה נפתחה בשעות הבוקר באולם הדיונים במרכז הקונגרסים בנייני האומה, במהלך מושבי הבוקר התקימו פנאלים ודיונים בהשתתפות מאות רכזים בנושאי חינוך ודרכים ליצירת קרבה, אמון והגדלת המוטיבציה אצל התלמידים. כמו כן התקיים רב שיח חינוכי בהשתתפות משגיחי הישיבות ורכזי האיחוד מרחבי הארץ. 

במושב הצהרים, תחת הכותרת 'רעיון לביצוע' ובבחינת איש את רעהו יעזורו, הוצגו לרכזים רעיונות חינוכיים מעשיים, כאלה שכבר בוצעו ומבוצעים בהצלחה בקהילות שונות.

מושב מרתק התקיים בהשתתפות מנהלי הארגונים הציבורים הגדולים בהם הרב חנניה צ'ולק מ'עזר מציון', הרב אברהם זייבלד מ'לב לאחים' והרב שלמה רוזנשטיין מ'דרשו', אשר ריתקו את הקהל הרב בפאנל מעניין במיוחד. ראש העיר ירושלים משה ליאון שהעירייה בראשותו אף פרשה חסות על האירוע, נשא דברים בוועידה ואמר בין היתר: "בשנים האחרונות זכינו להכפיל את הסיוע לבני הישיבות בירושלים", דבריו זכו לתשואות רמות.

עוד הוצגו בוועידה תכניות הדגל של איחוד בני הישיבות הפועלות במהלך כל השנה, ובהם תוכנית 'מסילות' ותוכנית 'נטועים', והצגת הכלים עומדים לרשות הבחורים והרכזים באמצעות אגף מוקד הייעוץ של האיחוד, לאחר הצגת התוכניות התקיים פאנל מעשיר על תכנית המשיבים בקהילה. 

מרכז הוועידה היה ללא ספק המעמד המרכזי שנערך בשעות הערב ובמרכזו שו"ת חינוכי ואקטואלי עם גדולי ישראל מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן נשיאי האיחוד.

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש התייחס בדבריו לחשיבות לימוד התורה לקיומו של עם ישראל לאורך הדורות והעלה על נס את חשיבות הלבוש, המכובדות וההנהגה בימי בין הזמנים הממשמשים ובאים. 

הגר"ד כהן הביע את תקוותו כי תימצא הדרך לנצל את ימי בין הזמנים להענקת תוכן נוסף לבחורים הן על ההיסטוריה של עולם התורה והן על יסודות האמונה.

במרכז מושב הערב התקיים מעמד תפילה בראשות המשגיח רבי דן סגל ולאחר מכן נשא דברים וענה על שאלות הנוגעות לבחורי הישיבות בפרט בימי בין הזמנים.

עוד נשאו דברים הגר"ש גלאי שחיזק את המשתתפים בדבריו כמו"כ נשא דברים ראש ישיבת פוניבז' הגרח"פ ברמן.  

הוועידה ננעלה בשעות הערב באווירה של חיזוק בלימוד התורה ובהנהגה הראויה לבני הישיבות, הנהגה של יראת שמים, מכובדות וקידוש שם שמים ברבים.

איחוד בני הישיבות הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד