כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפיגוע בשומרון

הערכה: המחבל תכנן פיגוע תופת | תיעוד: פיצוץ הרכב הממולכד

כוחות הנדסה של צה"ל פוצצו את רכבו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בשומרון, בו נפצעה חיילת באורח קשה | ברכב אותר מטען רב עוצמה, שלפי הערכות נועד לפיגוע תופת | המצוד אחר המחבל נמשך - שעות ארוכות לאחר הפיגוע

הערכה: המחבל תכנן פיגוע תופת | תיעוד: פיצוץ הרכב הממולכד
פיצוץ הרכב ובו המטען צילום: מתוך התיעוד

שעות ארוכות חלפו מאז הפיגוע הבוקר בשומרון, בו נפצעה חיילת צהל באורח קשה - והמחבל טרם נתפס. כוחות צה"ל גדולים, בסיוע כלי טיס של חיל האוויר, משתתפים במצוד אחר המחבל.

ברכבו של המחבל שנמצא באזור הפיגוע, אותר מטען גדול שנוטרל ע"י כוחות הנדסה של צה״ל. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל תכנן לבצע פיגוע תופת, וייתכן שאף ניסה לבצע "פיכוע משיכה", במסגרתו יפעיל את המטען סמו לכוחות שיוקפצו לזירת הפיגוע.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע הירי, היא חיילת צה"ל. בתוך כך, נמשך המצוד הנרחב אחר המחבל שביצע את הפיגוע. מביה"ח בלינסון נמסר כי נשקפת סכנה לחיי הצעירה שנפצעה בפיגוע.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע דרך כביש עפר ברכב לצומת סמוך לנבי אליאס. המחבל פרק מהרכב ופתח בירי לעבר מספר רכבים שהיו במקום. כתוצאה מהירי חיילת צה"ל נפצעה באורח קשה ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. 

כוחות צה״ל יחד עם כלי טיס של חיל האוויר הוקפצו לנקודה, מכתרים את הכפר נבי אליאס וממשיכים במרדף אחר המחבל.

הפיגוע התרחש מעט אחרי השעה 10:00, אז התקבל דיווח על ירי לעבר אוטובוס ורכב פרטי בכביש 55. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבית  החולים  מאיר, צעירה כבת 19 במצב קשה בהכרה מלאה וגבר כבן 50 במצב קל-בינוני, שניהם עם פצעי ירי.

 

 

פיגוע מחבל מצוד שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד