כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פועל למען החטופים

שגריר גרמניה בישראל: "מצופה מכם יותר מהטרוריסטים של חמאס"

השגריר שטפן זייברט אמר לכאן רשת ב: "הביטחון שאנחנו רוצים עבורכם לא יושג רק באמצעים צבאיים. על הסכסוך להסתיים כשגורמים מתונים פלסטינים תופסים שליטה בעזה"

שגריר גרמניה בישראל: "מצופה מכם יותר מהטרוריסטים של חמאס"
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, אמר היום בריאיון לכאן רשת ב על המלחמה בין ישראל לעזה: "יש עצבות גדולה שכולנו חשים בכל המדינה - צער של משפחות החטופים שחשות את סבל יקיריהן, אלה שאיבדו את יקיריהן ומשפחות החיילים שנפלו. אך כמובן שבאותו הזמן יש את המצב הנורא שחשים האזרחים בעזה, מות אלפים, משפחות שלמות שנמחו, וזו מחשבה נוראית מבחינתי לפחות - שהמוח שהביא את האסון הזה על ישראל והפלסטינים, יושב בשלום במנהרות של חאן יונס ולא מקדם צעדים שיכולים להפוך את השלום לאפשרי".

השגריר נשאל האם תמיכת גרמניה בישראל עודנה יציבה: "אנו עדיין ניצבים לצד ישראל כמו מאז 7 באוקטובר. ברור היה לכולם שמדובר בהתקפה ואיום של ממש לביטחון ישראל, והדבר מאוד נוגע וחשוב לגרמניה".

השגריר זייברט נשאל על עמדת גרמניה בנוגע לאופן סיום המלחמה ועתידה של רצועת עזה וענה: "הביטחון שאנחנו רוצים עבורכם לא יושג רק באמצעים צבאיים אלא ביצירת מרחב שבעלות הברית שלם הן המדינות הערביות המתונות. על הסכסוך להסתיים כשגורמים מתונים פלסטינים תופסים שליטה בעזה. אנו מאמינים שהדבר חייב להעשות בתיאום עם הממשל הפלסטיני ברמאללה. קיום מדינה פלסטינית לצד ישראל יהיה הדרך להשגת ביטחון ארוך טווח לישראל".

ישראל ניצבה ועודנה ניצבת בפני לחץ בין-לאומי גדול מצד ארצות הברית ואירופה. השגריר זייברט נשאל על כך וענה: "כל משפט חייב להתחיל בכך שחמאס הוא שהביא את האסון על ישראל ועל העם הפלסטיני, חמאס אינו פועל למען טובת עמו. אך אתם החבר'ה הטובים בסיפור. אתם המדינה שהותקפה ותופסת עצמה כמדינה מוסרית - מצופה מכם ליותר מאשר הטרוריסטים של חמאס. הדבר אולי נראה לכם לא הוגן, אך אתם גם הצד החזק מבחינה צבאית, ולכן מצופה מכם ליותר".

מלחמת חרבות ברזל שטפן זייברט עזה חמאס גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד