כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם תהיה עסקה?

האלוף במיל': "היציאה של אוגדה 98 לא נראית טוב"

אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש המל"ל, התייחס ללחימה בעזה במלאות חצי שנה ואמר: "אנו נשארים באותו מצב והשאלה היא האם תהיה עסקת חטופים - אני לא רואה אותה מתרחשת"

האלוף במיל': "היציאה של אוגדה 98 לא נראית טוב"
חיילים בעזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע המגעים למשא ומתן לשחרור החטופים, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במיל' ניצן אלון ייצאו היום (ראשון) לשיחות בקהיר. אריה אלדד ובן כספית דנו בכך ברדיו 103fm עם אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי וראש אגף מבצעים במטכ"ל, אשר הביע את דעתו מצב הלחימה ועל האפשרות להגיע לעסקה. בהמשך, עוד התייחס לאיום האיראני וליחסים המתוחים עם הרפובליקה האיסלאמית. 

תחילה נשאל, האם נערכים להתקפה על רפיח או שהעסק בסיומו? הוא השיב: "לפי הגרסה של הצבא, נערכים לפעולה ברפיח והיציאה אמורה לשרת את זה בכך שיעלו את המוכנות בצבא. מצד שני, הדבר יוכל לאפשר את פינוי האוכלוסייה מרפיח. אם אנחנו יוצאים מח'אן יונס, הדבר יוכל לעודד את תושבי העיר ושאר הרצועה לעבור דרכה. הפעולה הזו, תודעתית, משדרת משהו הפוך מדברי הרמטכ"ל על כך שיש להגביר את הלחץ הצבאי", אמר. 

לדבריו, "היציאה של אוגדה 98 לא נראית טוב, לפחות מראות עיניי. צה"ל אומר - הנה יצאנו החוצה, ואנחנו יודעים לחזור ואפילו להפתיע, ויכול להיות שהיציאה הזו תייצר הזדמנויות חדשות. אני חושב שאנו נשארים פחות או יותר באותו מצב והשאלה עכשיו היא או שתהיה עסקת חטופים, שאני לא רואה אותה מתרחשת, או שנמשיך בלחימה ונפעל ברפיח עם כל המורכבות שבכך. יכול להיות שהמצב שאליו נקלענו, צבאית ומדינית, זה שישראל תאמר את הדבר הבא - כל העולם רוצה שהמלחמה תסתיים, המפתח אומנם עדיין אצלנו, אבל ישראל תהיה מוכנה להוציא את כל כוחותיה ולצאת מעזה, תמורת החזרת כל החטופים".

בהמשך הביע את דעתו על הבהלה שהייתה בציבור בסוף השבוע מתקיפה איראנית נגד ישראל: "התבהלה הייתה מוגזמת. יהיה ניסיון איראני או בחו"ל או תקיפה בו זמנית של עשרות מלט"ים וטילי שיוט ממדינות שונות לכיוון ישראל".

לטענתו, "תקיפה משמעותית, היא האירוע החמור ביותר, אבל יש לנו באמת מענה איכותי טוב והכוננות היא עליונה, היכולות האיראניות מוגבלות מאוד, והם גם מודעים ליכולת התגובה שלנו. עם זאת, יש לקחת אותו ברצינות כי יהיה אירוע, אך לא כזה דרמטי".

גיורא איילנד מלחמת חרבות ברזל רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד