כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"באבוד רשעים רינה"

המחבל וליד דקה מת בבית החולים ממחלה סופנית

"החדשות הכי טובות ששמענו בחצי שנה האחרונה. בהצלחה בגיהנום יה שטן". הגיבה משפחתו של הקורבן החייל משה תמם הי"ד

המחבל וליד דקה מת בבית החולים ממחלה סופנית
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

המחבל וליד דקה מת היום (חמישי) בבית החולים אסף הרופא לאחר שחלה ומצבו היה סופני והוא בן 62 במותו. דקה היה מעורב בחטיפה וברצח של החייל משה תמם הי"ד בשנת 1984 והיה אמור להשתחרר מהכלא בשנה הבאה. דקה הוא אחד מבכירי וותיקי המחבלים בבתי הכלא בישראל. בקשתו לשחרור מוקדם בשל מצבו הסופני נדחתה לפני עשרה חודשים.

איילת תמם, גיסתו של משה כתבה בפוסט בדף הפייסבוק: "החדשות הכי טובות ששמענו בחצי שנה האחרונה. בהצלחה בגיהנום יה שטן".

אורטל תמם, אחייניתו של משה, כתבה גם היא בפייסבוק: "מת בחולי, בכלא, כשפל האדם המסכן והעלוב שהוא. אחרי שעמד בראש החוליה שעינתה ורצחה את דוד שלי, המשיך לענות את משפחתי שלי". עוד כתבה אורטל: "נלחמנו רבות להישארותו בכלא, וכל רגע של מאבק השתלם. עבור משפחתי האהובה ורווית מלחמות הצדק, עבור עם ישראל, וגם עבורי אישית. באבוד רשעים רינה". 

באדיבות המשפחההחייל משה תמם הי"דצילום: באדיבות המשפחה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב למותו וכתב: "לא בוכה הלילה על מותו של אסיר העולם - המחבל ווליד דקה ימ"ש. לצערי, ווליד דקה סיים את חייו במוות טבעי, ולא כמו תפיסתי לפיה דקה היה אמור לסיים את חייו במסגרת עונש מוות למחבלים".

בחמאס פרסמו הודעת אבל והאשימו את ישראל: "ניסיון להכשיל את מאמצי התיווך ולהציב בפניהם מכשולים", אמר מחזיק תיק האסירים בחמאס, זאהר ג'בארין.

כמעט לפני שנה ביוני 2023, ההכרעה בנוגע לשחרורו של המחבל דקה חזרה לידי ועדה רגילה לאסירי עולם. כך החליט באופן שנוי במחלוקת, השופט בדימוס צבי סגל, יו"ר ועדת השחרורים המיוחדת לענייני טרור. הסגל לא קיים דיון בבקשתו של אסיר העולם, שאחראי לרצח של החייל משה תמם ב-1984, ולא כינס את שלושת הנציגים הנוספים בוועדה.

במדינה הגישו ערעור על ההחלטה, ובני משפחתו של תמם פנו במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו את התערבותו. סניגורו של המחבל, עורך דין פלדמן הגיב לערעור המדינה וטען שהיא "מתעקשת שתתכנס ועדה מיוחדת עם ארבעה נציגים בניסיון למשוך זמן שיביא למותו של דקה בין כותלי הכלא. הוא לא הורשע ברצח ולכן אין מקום לדון בעניינו בוועדת הטרור.

בניגוד למקובל, התכנסה ועדת שחרורים רגילה ולא מיוחדת לבחון את עניינו של דקה. זאת בשל טעות בירוקרטית ברישומו לוועדה שלא ניתן היה לתקנה. הוועדה החליטה שלא בסמכותה לדון בנושא וההכרעה עברה כאמור לוועדת השחרורים המיוחדת לענייני טרור.

 

מחבל מת וליד דקה משה תמם איילת תמם אורטל תמם מחלה סופנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד