כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סמוך לציון

אוקראינה: חבורת 'אש תמיד' התכנסה לשבת התעלות בעיר לודמיר 

הגרא"ד שטיינהטר ובני החבורה מארה"ק והתפוצות התאחדו לראשונה מזה עשרות שנים על אדמת הקודש בלודמיר סמוך ונראה לאוהל הצדיק הרה"ק רבי שלמה מקארלין הי"ד

אוקראינה: חבורת 'אש תמיד' התכנסה לשבת התעלות בעיר לודמיר 
שבת התעלות בעיר לודמיר צילום: באדיבות המצלם

חבורת 'אש תמיד' בראשות הגה"צ רבי אריה דוד שטיינהרטר, התכנסה לשבת מרוממת ורבת התעלות בעיר הקודש לודמיר שבאוקראינה, סמוך ונראה למקום מנוחת הרה"ק רבי שלמה מקארלין הי"ד, המכונה "ההייליגער". עשרות חסידים, שלקחו על עצמם להיות שותפים להקמת בית המדרש החדש בירושלים, זכו להגיע ולשבות יחדיו בלודמיר ולהתפלל על ציון הצדיק ולהתחזק בדרכו ובמסירותו.

המשתתפים התאכסנו במלון הכנסת האורחים, הצמוד לקומפלקס "בית רבינו" שעובר בימים אלה שיפוץ נרחב. במקום שוחזר מתחם 'בחיים חיותו' המתאר את חיי העיירה בתקופת הצדיק, בית כנסת חדש מלא טעם ישן, עם באר מים עתיקה ועגלת נסיעה המחזירה את המבקרים לימים מקדם ומעניקה תחושה של חזרה לימי קדם בעת חיי חיותו של האדמו"ר הרה"ק רבי שלמה מקארלין זי"ע.

בשבת נערכו תפילות, סעודות וריקודים ברוב שמחה והתלהבות, בראשות הגה"צ רא"ד שטיינהרטר, בליל שבת ולמחרת ביום, התפללו בבית הכנסת המשוחזר בדביקות ובהתלהבות ונהנו משהייה מרוממת בקומפלקס מלון 'הכנסת אורחים' בלודמיר, המותאם באופן ייחודי לציבור המתפללים על כל צרכיו הגשמיים והרוחניים.

במוצ"ש וקודם לכן ביום שישי עלו המשתתפים להתפלל ברוב עם באוהל הציון בהתעוררות ובדבקות גדולה. קודם לכן, הם ביקרו גם בעיירה הסמוכה בעלזא, בציונו של הרה"ק רבי שלום מבעלזא זי"ע, שהיה תלמיד להרה"ק רבי אורי מסטרעליסק זי"ע תלמידו של רבי שלמה מקארלין זצוק"ל. במוצאי שבת נשא הגרא"ד דברי חיזוק על מידת ההשתוות והאמונה התמימה בבורא יתברך.

המשתתפים הביעו התפעלות רבה מרמת האירוח הגבוהה, מהמתקנים המשופצים וההשקעה הרבה של 'מרכז הכנסת אורחים לודמיר' ששם במרכז מטרת האירוח, להעניק חוויה רוחנית בד בבד לשלוות הגוף והנפש על לאפשר שהייה מרוממת לבאים בשערי העיר לודמיר, מקום מנוחתו של הצדיק רבי שלמה מקארלין הי"ד.

לודמיר אוקראינה רבי שלמה מקארלין הי"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד