כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זעקת השבויים

עצרת ענק לציון חצי שנה בה 133 חטופים בשבי חמאס

בעצרת לציון חצי שנה לפרוץ המלחמה ותפיסתם בשבי של 133 ישראלים שהתקיימה הערב בירושלים, הוקרן סרטון של ליאורה ארגמני, אמה של החטופה נועה ארגמני, בו היא מתחננת שישיבו אליה את בתה. שורד השבי איתי רגב: "החמאסניקים מנסים לשכנע את החטופים שהמדינה וויתרה עליהם"

עצרת ענק לציון חצי שנה בה 133 חטופים בשבי חמאס
יהודה כהן נואם בעצרת צילום: פאולינה פטימר

מטה משפחות החטופים דיווח כי בירושלים השתתפו כ-50 אלף איש בעצרת לציון חצי שנה בה 133 חטופים עוברים עינויים בשבי חמאס. בעצרת, עלו לדבר פדויי השבי איתי רגב ואגם גולדשטיין.

שורד השבי איתי רגב: "החמאסניקים מנסים לשכנע את החטופים שהמדינה וויתרה עליהם. בשם האחים והאחיות שלנו אני רוצה לשאול את המנהיגים שלנו - זה נכון? ויתרתם עליהם״.

שורדת השבי אדם גולדשטיין: ״אנחנו כאן, סופרים את הימים. אני מקווה שאתם שם לא סופרים. שלא תדעו, שלא תדעו כמה זמן אתם כבר שם. שלא תדעו איזה אסון, שלא תדעו על מה הם שם מדברים, במה הם עסוקים כשאתם נלחמים על החיים".

במהלך העצרת, דיברו חגית חן ויעל אדר, בשם הנרצחים בשבי חמאס הממתינים לקבורה וכבוד אחרון בישראל

חגית חן, אמו של החטוף איתי חן הי"ד: "מדינת ישראל לא הגנה עליך איתי, לא צפתה את האסון, וכשכבר הוא קרה לא שלחה לך תגבורת ולא הצילה אותך. ועדיין היא לא מצילה אותך. איך ייתכן שאחרי חצי שנה לא החזירו אותך? שככה הפקירו אותך, הפקירו אותי. אמא ששלחה את הבן שלה לצבא בגאווה כל כך גדולה. למדינת ישראל תהיה תקומה ושיקום רק כאשר כל החטופים יוחזרו החיים לשיקום והחללים לקבורה".

יעל אדר, אמו של החטוף תמיר אדר הי"ד: "184 ימים שלא התפנינו להתאבל על תמיר, על חבריו שנרצחו, על ילדים שנרצחו, על חברים שלי שנרצחו, אנחנו עדיין ב-7 באוקטובר, אנחנו עדיין מופקרים, חווים כאב ואובדן, חיים בהרס וחורבן שהאחראים לו עדיין מדשדשים ולא מביאים לסיום של האירוע הקשה בתולדות החברה הישראלית ולמתווה שישיב את כולם, את כולם".

בעצרת הוקרן סרטון של ליאורה ארגמני, אמה של החטופה נועה ארגמני, בו היא מתחננת שישיבו אליה את בתה.

דבריה של ליאורה: "הלב שלי ממש כואב. מצד אחד פיזי, הוא לא עובד כמו שצריך. מצד שני, בגלל שהבת שלי חטופה. הזמן בשבילי זה חיים ומוות. אני רוצה לראות אותה שוב פעם, לדבר איתה שוב פעם. אין לי הרבה זמן בעולם הזה. אולי זאת המשאלה האחרונה שלי. אני ממש מתחננת - אנא עזרו לי".

יעקב ארגמני, אביה של נועה הוסיף: "מאז המקרה, מאז שראיתי את התמונה-את המבט שלה, זה פשוט חונק אותי. כמה שהיא יפה, כמה שהיא מיוחדת. אני מתגעגע לחיבוק שלה, לחיבוק שאני רציתי".

עופרי ביבס לוי, אחותו של ירדן, גיסתה של שירי ודודתם של אריאל וכפיר החטופים: "חצי שנה שאריאל וכפיר לא ראו את אבא שלהם. חצי שנה וכל רגע יכול להיות האחרון, ואולי הוא כבר היה. המחשבות נקטעות עם פרסום הידיעה הכואבת על אלעד קציר ז״ל. הוא נחטף חיי והוא נרצח בשבי. נחטף בחיים כמו אריאל, כפיר, שירי וירדן ועוד רבים, וסבל גורל שאני רק יכולה להתפלל שלא פקד עוד אחרים שם. חצי שנה שהם שם בגיהנום, לא יכול להיות שהם עוברים שם גיהנום רק כדי להירצח בשבי. חייבת להיות תקווה. ועדין אנחנו משפחות החטופים כולן הן משפחות שכול בהמתנה. המילה הפקרה מקבלת משמעות חדשה".

רחלי פרנקל, אמו של יעקב נפתלי פרנקל ז''ל, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014: ״אם זאת הייתה סדרה, אני דמות מהעונה הקודמת. להביא את הילד הביתה לקבורה זה הכרחי להחלמה ולבוא העתיד. אני יודעת שמה שהחזיק אותנו שפויים בזמנו הייתה ההכרה בחיבוק ובברית שיש לנו כאן ובעולם. 18 יום נראו לי אז כמו נצח, עברנו עכשיו יותר מפי 10! 
ושבו בנים לגבולם".

לישי לביא מירן, אשתו על החטוף עמרי מירן: ״נגמר להם הזמן, תגלו כבר מנהיגות, תיקחו החלטות קשות ואמיצות ותחזירו את האהובים והאהובות שלנו הביתה. אני פונה מכאן לראש הממשלה וקבינט המלחמה, המשמעות של דשדוש וחוסר בקבלת ההחלטות - עוד חטופים שיחזרו אלינו בארון. אני מבינה ומקבלת שהשלב הראשון של העסקה הקרובה תהיה עסקה הומניטרית. אבל אחרי חצי שנה, גם עמרי שלי הומניטרי. אני מתחננת בפניכם: אל תחזרו מהמו״מ בלי עסקה שכוללת את עמרי שלי ואת שאר הגברים. גם אם זה אומר עסקה בשלבים".

עידית אהל, אמו של החטוף אלון אהל: "אלון סומך עלינו שנעשה את הכל על מנת להחזיר אותו הביתה וזו חובתנו. אבל אנחנו חייבים גם לדאוג שלכל השבים יהיה בית לחזור אליו, בית פרטי ובית לאומי. אם אנחנו נתפרק כחברה, כעם, כמדינה אז מה למדנו מהאתגר הזה שניצב מולנו? עלינו לעשות הכל על מנת לשמור על אחדותנו במקביל לאי האחידות בינינו. לאלון אין שום רצון או אג׳נדה כרגע - רק לחזור הביתה. אני קוראת לראש הממשלה ולמנהיגי המדינה, תהיו מנהיגים, תקבלו החלטות. נכון, הן קשות אבל זה המחויבות שלכם כלפינו. זה תפקידו של מנהיג".

יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד כהן: ״באתי לפה לדרוש שמישהו יקח אחריות אמיתית על השבת כל יקירינו, מישהו שיציל אותנו מהגהינום, מישהו שיתן תקווה ולא שנאה ופחד, מישהו שיאחד את העם מהפילוג והשיסוע".

איילת סמרנו, אמו של החטוף יונתן סמרנו ז''ל בקריאה משותפת יחד עם שלי שם טוב, אמו של החטוף עומר שם טוב: ״עם ישראל היקר, אנחנו צועקות, אנחנו מתחננות: כוחנו באחדותנו, חיילינו מחרפים נפשם למען הבית ולמען החטופים. חטופינו החיים ואלו שאינם בן החיים זועקים. חייבים להתאחד למען שחרורם".
 


 

מלחמת חרבות ברזל מטה משפחות החטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד