כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אין שינוי משמעותי

חצי שנה למלחמה: אלו נתוני סקרי המנדטים החדשים

חצי שנה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל סקרי מנדטים מעלים כי אין תפנית משמעותית. מפלגת המחנה הממלכתי היא המפלגה הגדולה על כל הסקרים. כל הנתונים והמספרים

חצי שנה למלחמה: אלו נתוני סקרי המנדטים החדשים
חרדי מצביע בבחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חצי שנה לפרוץ המלחמה, ערוצי התקשורת בישראל פרסמו הערב (ראשון) סקרי מנדטים, מהם עולה כי אין תפנית משמעותית.

על פי סקר חדשות 12, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ זוכה להיות המפלגה הגדולה בכנסת עם 32 מנדטים אם הבחירות היו נערכות היום. על פי הסקר מדובר בירידה של מנדט אחד. עוד על פי הסקר, הליכוד מתחזק במנדט ל-19 מנדטים והיא המפלגה השנייה בגודלה. 

יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתחזקת גם היא וזוכה ל-15 מנדטים לעומת 13 בסקר האחרון. ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 11 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל-11 מנדטים. 

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מתחזקת ביחס לסקר האחרון במנדט וזוכה ל-9 מנדטים, ויהדות התורה של יצחק גולדקנופף מתחזקת גם היא וזוכה ל-8 מנדטים. בתחתית הרשימה - חד"ש-תע"ל, מרצ ורע"ם שזוכות כל אחת ל-5 מנדטים.

הימין הממלכתי תקווה חדשה של גדעון סער, שזכתה ל-5 מנדטים בסקר האחרון לאחר שפרשה מהמחנה הממלכתי, הפעם לא עוברת את אחוז החסימה. גם הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', העבודה, ובל"ד בראשות סמי אבו שחאדה, לא עוברות את אחוז החסימה ונשארות מחוץ לכנסת.

על פי הסקר, האופוזיציה (כולל המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ) זוכה ל-73 מנדטים, והקואליציה (ללא המחנה הממלכתי) זוכה ל-47 מנדטים. 

סקר חדשות 14

מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ וגדי איזנקוט, ללא גדעון סער שפרש ממנה בטריקת דלת, מקבלת 23 מנדטים בלבד. מפלגת השלטון, הליכוד, מקבלת בסקר 22 מנדטים. מפלגת האופוזיציה, יש עתיד, משיגה 11 מנדטים בלבד. מפלגת ש"ס משיגה 10 מנדטים.

עוצמה יהודית, מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שומרת על כוחה ומשיגה 10 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה אף היא עם 8 מנדטים, רע"ם של מנסור עבאס משיגה 6 מנדטים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומפלגתו, הציונות הדתית, משיגים 5 מנדטים בלבד, כמו מרצ שחוזרת למפה הפוליטית ומביאה אף היא 5 מנדטים. הימין הממלכתי של גדעון סער משיגה 4 מנדטים בלבד, העבודה עם 4 מנדטים וחד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין ממשיך להתאושש בסקרים ומשיג 55 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מביא בסקר 51 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים והימין הממלכתי של סער משיגה 4 מנדטים בלבד.

סקר כאן חדשות 

לפי הסקר, המפלגות הגדולות נשארו ללא שינוי ביחס לסקר הקודם שנערך ב-13 במרץ. המחנה הממלכתי בראשותו של בני גנץ עדיין המפלגה הגדולה עם 30 מנדטים. הליכוד נשארה יציבה גם היא עם 21 מנדטים ויש עתיד עם 14 מנדטים. 

עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מתחזקת בשני מנדטים ביחס לסקר הקודמת ועומדת על 10 מנדטים. יחד איתה ישראל ביתנו, שמאבדת מנדט אחד, וש"ס, שגם הן עם 10 מדטים כל אחת.

יהדות התורה נשארת על 7 מנדטים. כמו גם חד"ש-תע"ל ורע"ם שעומדות על 5 מנדטים כל אחת לפי הסקר. בנוסף מרצ עם 4 מנדטים ותקווה חדשה של גדעון סער יורדת ל-4 מנדטים ונמצאת על סף אחוז החסימה. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: הציונות הדתית – 2.7%, מפלגת העבודה מתחזקת מעט – 2.4% ובל"ד – 1.8%. 

המחנה הממלכתי הליכוד סקר מנדטים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד