כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הכסף לא עובר

שב"ס מזהיר: בעוד מספר ימים לא נוכל לקלוט אסירים

מאז תחילת המלחמה נקלטו בשב"ס 4,912 אסירים ביטחוניים. ולא נוספו מתקני כליאה חדשים לקליטת האסירים הבאים

שב"ס מזהיר: בעוד מספר ימים לא נוכל לקלוט אסירים
עבודות למיגון כלא גלבוע צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

המשרד לביטחון לאומי ושירות בתי הסוהר הודיעו היום (ראשון) כי "תקן הכליאה בשב"ס עומד על 14,500 כלואים, בעוד שמספר הכלואים בפועל עומד על למעלה מ-21,000. עקב התפוסה הגבוהה בכ-50% מתקן הכליאה ולצד עליה מתמדת של עשרות עצורים ביום, בעוד מספר ימים שירות בתי הסוהר לא יוכל לקלוט אסירים ביטחוניים נוספים".

בהודעה המשותפת שמסרו שב"ס והמשרד לביטחון לאומי נכתב: "הגופים הציגו לממשלה תכנית חירום לצורך המשך קליטת אסירים ביטחוניים נוספים, ככל שהתכנית תמומש, ניתן יהיה לקלוט אסירים נוספים". עוד נכתב בהודעה כי מאז תחילת המלחמה נקלטו בשב"ס 4,912 אסירים ביטחוניים. 

במהלך דיון בישיבת הממשלה על הוספת מאות מקומות כליאה בשירות בתי הסוהר, אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מתחילת המלחמה שירות בתי הסוהר קלט 5,000 מחבלים, זה פי 2 ממספר האסירים הבטחוניים שהיו. שב"ס מאלתר פתרונות זמניים, אבל חסרים דברים בסיסיים כמו סוהרים עבור אלפי האסירים הללו. חייבים לתקצב עוד מקומות. האוצר אמר לנו שנותן כסף עבור זה למשרד הביטחון, ולמשרד הביטחון אמר שנותן לנו - בפועל הם פשוט לא נתנו לאף אחד".

פלאש 90כלא גלבוע, ארכיוןצילום: פלאש 90

שר האוצר סמוטריץ' אמר בישיבה: "הכל שאלה של סדרי עדיפויות. השר בן גביר היה צריך להחליט שבשביל לבנות מקומות כליאה הוא מקצץ במקומות אחרים. שיגייס 1,500 במקום 2,000 שוטרים, שיקים 550 במקום 600 כיתות כוננות, ושצה"ל יקנה פחות טנקים זה מה יש".

השרה גילה גמליאל אמרה בנוגע לכך: "אני בכלל לא מבינה למה הממשלה צריכה לתקצב את זה. שמשרד הביטחון והמשרד לביטחון פנים ימצאו פתרונות לבד. השר דיכטר הוסיף: צריך פתרונות לעשרת אלפים עצורים, לא ל2,000 עצורים".

השר בן גביר אמר עוד על הוספת התקציב: "קחו בחשבון שאם לא מאשרים את ההחלטה, המשמעות היא שניאלץ להגיד לצה"ל שאין לנו עוד איפה לקלוט עצורים מעזה. לא יכול להיות שבמלחמה הוספת מקומות כליאה תבוא על חשבון תקנים לשוטרים".

שר העבודה יואב בן צור אמר על כך: "עם הכסף אפשר להתמודד, הבעיה זה התקנים. אי אפשר לקצץ תקנים מהמשרדים".

שירות בתי הסוהר שב"ס מצוקת כליאה צפיפות בבתי הכלא אסירים ביטחוניים אסירים בכלא איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד