כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בפעילות מאומצת

גר הצדק דוד בן אברהם יובא לקבורה בקבר ישראל

בפעילות מאומצת של השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, גר הצדק דוד בן אברהם יובא לקבורה בקבר ישראל. מלכיאלי: "האופן הטרגי שבו הסתיימו חייו של גר הצדק דוד בן אברהם, מחייב אותנו לדאוג לכל הפחות לקבורה יהודית"

גר הצדק דוד בן אברהם יובא לקבורה בקבר ישראל
הגר הפלסטיני מקבל טיפול ב-2019 צילום: דוברות איחוד הצלה

בפעילות מאומצת של השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, ומנכ"ל משרדו יהודה אבידן, מחר יובא גר הצדק דוד בן אברהם שנהרג בשגגה על ידי חייל צה"ל בצומת גוש עציון, לקבורה בקבר ישראל, בבית עלמין בשומרון. 

כזכור לפני למעלה משלושה שבועות, הגיע דוד בן אברהם גר צדק ממוצא פלסטיני לצומת הגוש. החיילים שהגיעו במקום סברו שמדובר במחבל וירו בו והרגו אותו. לאחר מותו הכיר בו שר הפנים משה ארבל כאזרח ישראלי. לאחר ההחלטה להכיר בו כאזרח ישראלי, הנחה השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי את מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, לפעול להבאתו לקבורה בקבר ישראל. 

בפעילות מאומצת ביחד עם המשנים ליועצת המשפטית אורית קוטב וכרמית יולס, ובתמיכתם של הרבנים הגאונים הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ורבה של קריית ארבע הרב אברהם יצחק שוורץ, הוכנה התשתית שתאפשר את הבאתו לקבורה בקבר ישראל.

בהמשך לפעילות בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, נעתר לבקשת ידידי משפחתו של הגר הצדק ואימץ את הפסיקה המאפשרת את הבאתו לקבורה בקבר ישראל.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי אמר: "האופן הטרגי שבו הסתיימו חייו של גר הצדק דוד בן אברהם, מחייב אותנו לדאוג לכל הפחות לקבורה יהודית על פי ההלכה של אדם שקשר את גורלו בגורל העם היהודי".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן אמר: "אני רוצה להודות לכל הגורמים הנוגעים בדבר שעסקו בכל הנושאים ההלכתיים והמשפטיים הקשורים לקבורתו של גר הצדק. בתוך הטרגדיה הקשה והכואבת, יש מעט נחמה שהוא זוכה לבוא לקבר ישראל כבן לעם היהודי".

דוד בן אברהם מיכאל מלכיאלי יהודה אבידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד