כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צפי להגמשת עמדות

המו"מ בקהיר החל: "ארה"ב הסירה את הכפפות"

הצוות הישראלי בראשות ראש המוסד ברנע החל את הפסגה עם נציגי ארה"ב, קטאר ומצרים. גורמים המעורים בפרטים: "ארה"ב לא מוכנה לשום דבר פחות מעסקת חטופים והפסקת אש"

המו"מ בקהיר החל: "ארה"ב הסירה את הכפפות"
תפילה בכותל למען שחרור החטופים צילום: הקרן למורשת הכותל

בשעות האחרונות ראש המוסד דדי ברנע והמשלחת הישראלית החלו בסבב פגישות בקהיר במסגרת המשא ומתן לעסקת חטופים שהתחדש היום.  גורמים המעורים בפרטים אמרו ל"ווינט" ש"הפעם תהיה תזוזה של חמאס". 

עוד הוסיפו: "ארה"ב הסירה את הכפפות, והיא נחושה מתמיד להביא לעסקה כי כל כך הרבה דברים תלויים בזה". הגורמים אמרו כי ראש ה-CIA צפוי לשים על השולחן תוכנית. 

"ארה"ב היא השושבינה של האירוע, היא ראש החץ, והיא לא מוכנה לשום דבר פחות מעסקת חטופים והפסקת אש. יש כאן לחץ אמריקני מסיבי על קטאר ומצרים להפעיל מכבש לחצים ואיומים על חמאס". 

גורם בכיר בממשלה אמר לסקיי ניוז כי "נתניהו נואש להשיג עסקת חטופים. "כל מה שאתה רואה קורה היום קשור למשא ומתן. מותם של עובדי הסיוע הגביר את הלחץ להגיע להפוגה".

מוקדם יותר היום נשיא מצרים א-סיסי נפגש בקהיר עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס ברקע חידוש המו"מ לעסקה - זאת זמן קצר לאחר שקבינט המלחמה החליט שמשלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא לקהיר עם מנדט מורחב כדי לקדם עסקת חטופים.

חטופים מצרים קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד