כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כעשור אחרי התאונה הקשה

שמחה אדירה ותהלוכת ענק: הכנסת ס"ת שריגשה את ביתר עילית

מעמד שכזה לא זכור בביתר עילית זה שנים ארוכות. בהשתתפות אלפים מתושבי העיר החרדית, לצד אישי ציבור נכבדים ורבני חב"ד מרחבי הארץ, הוכנס ספר תורה לבית הכנסת החב"די בשכונת הדקל בעיר | הספר נתרם בידי בני משפחת דור, לזכרו של בנם אברימי ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים לפני כעשור. האבא יבדל לחיים נשא דברים בסעודת המצווה ורומם את הקהל בדברו על בנו | סיקור מיוחד ותיעוד ענק מהאירוע המרומם והמרגש

שמחה אדירה ותהלוכת ענק: הכנסת ס"ת שריגשה את ביתר עילית
הכנסת ס"ת לבית הכנסת חב"ד בביתר צילום: יעקב נחומי

בביתר עילית התקיימה בסוף השבוע חגיגה מרגשת במיוחד, אפופה בשמחה פנימית והתעלות של מצווה ונשמה, של הכנסת ספר תורה לבית הכנסת חב"ד בשכונת הדקל בעיר.

את ספר התורה הכניסו בני משפחת דור, מחברי קהילת חב"ד המקומית, לזכרו ולעילוי נשמתו של בנם היקר והאהוב אברהם נחום (אברמי) ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים בדרום בחג הסוכות לפני כעשור.

המעמד המרומם, שסחף אחריו מאות מתושבי הסביבה, ובראשם חסידי חב"ד, נפתח בשעת אחר הצהרים מאוחרת, באולם הפנינה בעיר, שם הסתיימה כתיבת אותיות ספר התורה, על ידי הסופר הרב מנחם פליישמן.

שורה של אישי ציבור נכדים כיבדו את המעמד בנוכחותם והצטרפו לכתיבת האותיות, בהם בין היתר רבה של אלעד הגאון רבי מרדכי מלכה, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף שר העבודה יואב בן צור, חבר הכנסת יצחק פינדרוס, ראש העיר מאיר רובינשטיין, מנכ"ל רשת פרח הרב משה שטיין, העיתונאים עו"ד אבי בלום, יעקב ריבלין ויוסי אליטוב, המשנה למנכ"ל משרד הרווחה מר משה לבון.

עוד נכחו במעמד סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק ורבה של קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, שגם נשא דברים בסעודת המצווה, רב קהילת חב"ד בשכונת הדקל הרב בנימין לרר, יו"ר מפעל השליחות החב"די הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, איש החינוך הנודע מירושלים הרב נפתלי רוט, מנהל 'כולל חב"ד' הרב מנחם מענדל בלוי, נציג חב"ד בעיריית ביתר עילית הרב מאיר ברלב, ונוספים.

מהאולם יצאה התהלוכה לכיוון בית הכנסת, ברוב שירה וזמרה. יותר מאלף איש, מכל רחבי האזור, מכרים וידידים וחברי קהילת חב"ד, אנשים נשים וטף, ובראשם הרב מיכאל דור, תורם הספר המכהן גם כסמנכ"ל רשת 'פרח', ובני משפחתו, ליוו את ספר התורה בשמחה אדירה.

רחובותיה של ביתר עילית נצבעו בחסידים הרוקדים ומפזזים לכבוד ספר התורה ולעילוי נשמתו של אברימי ז"ל, שלזכרו הוקדש הספר. שובל ארוך במיוחד של מלווים השתרך מאחורי ספר התורה, באירוע שכמותו לא זכור בביתר עילית זה זמן רב. את התהלוכה הובילה, לצד חופת ספר התורה, משאית ועליה הזמר מוטי ויזל, מגדולי הזמר החסידי, ותזמורתו של יענקי לנדאו שהקפיצו והלהיבו את ההמונים.

בעיצומה של התהלוכה, אחרי ניגון ד' בבות מרומם נפש, עצרו המלווים לאמירת פרקי תהלים ברוב עם בתפילה להחזרת החטופים הנמצאים בעזה ולשלום החיילים הנלחמים מול האויב.

בהמשך נערכו הקפות וריקודי מצווה ושמחה בהיכל בית הכנסת, שלבש צורה חגיגית לרגל המעמד, בסיועו ובארגונו של הגבאי הרב שניאור ויינפלד. נאמרו פסוקי "אתה הראת" כנהוג ובהמשך נערכו הקפות עם כל ספרי התורה בבית הכנסת, כאשר הזמר מוטי ויזל, יחד עם מקהלת נשמה, ותזמורתו של יענקי לנדאו ולהקתו המורחבת מנצחים על השירה.

הערב המרומם והמרגש נחתם בסעודת מצווה מפוארת, שנערכה באולם האודיטוריום העירוני, ברוב פאר והדר וסביב שולחנות ערוכים, בהשתתפות מאות חוגגים, בהפקת חברת בולדוזר של מוטי בצ'קין. את הערב הנעימה מקהלת תלמוד תורה 'אהלי מנחם', בניצוחו של ר' שלום כינורי - המקהלה שאברמי ז"ל נמנה בילדותו עם חבריה.

בשיאו של האירוע, נעמד מול החוגגים הרב דור, תורם הספר, ובירך שהחיינו. "זהו יום מרגש עבורי ועבור בני משפחתי, המקפל בתוכו רגשות מעורבים של יגון ושמחה", הוא פתח ותיאר את 'עקידת יצחק' הפרטית שלו בשנת תשע"ג.

"אני זוכר היטב את הרגע הזה", סיפר האב בתעצומות נפש לקהל, "שבו אני עומד בסורוקה, שעות אחרי האירוע, כשהבנתי מה התרחש. עמדתי עם עצמי ובלי לחשוב יותר מידי לחשתי: הקב"ה, לקחת לי את היקר מכל, הבן שלי, אני מקבל את הדין באהבה".

האב הוסיף ושחזר: "עקידת יצחק נחשב לניסיון הקשה ביותר שהתנסה בו אברהם, אני יכול רק לייחל לכך. טבע העולם שילדים קוברים את הוריהם ונשארים להשלמת שליחותם בעולם אחרי הוריהם. ביום המיוחד הזה אני ורעייתי יכולים לראשונה להיות רגועים ושלמים שאברימי עם נשמתו הנצחית נותר אחרינו, עם מה שמסמל יותר מכל את הניצחיות - התורה הקדושה, שזה דבר נצחי מדור לדור".

הרב דור סיפר שבסיום שנת הלימודים תשע"ג, נקש על דלת ביתם מנהל תלמוד תורה 'אהלי מנחם' שבו למד בנם, הרב מנחם מענדל כהן, וביקש למסור להם את תעודת ההערכה של בנם. זאת על אף שהספיק ללמוד באותה שנת לימודים חודש אחד בלבד.

"התעודה הזו מונחת בחדר העבודה בביתי", סיפר האבא והקריא את התעודה בהתרגשות. בהמשך הוסיף דברי חיזוק ועידוד, לזכרו של בנו, כשהקהל כולו מתעורר סביב דמותו ובקבלות טובות לזכרו.

צפו בתיעוד

ביתר עילית אברהם נחום דור מיכאל דור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד