כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משפיעה על החיים

חצי שנה למלחמה ולחרדה: המילים הכי מחופשות בגוגל

מלחמת חרבות ברזל השפיעה על כולנו בעיקר נפשית. גוגל הוא אחד הכלים להעיד על כך | כל הנתונים

חצי שנה למלחמה ולחרדה: המילים הכי מחופשות בגוגל
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה בחג שמחת תורה, כל כך הרבה דברים בעולם השתנו סביבנו וממשיכים להשתנות מדי יום. חצי שנה בדיוק מתחילת המלחמה, באתר 'Google Trends' (גוגל טרנדס) שמופעל על ידי ענקית החיפוש google, ניתן לראות את מגמות החיפוש הנפוצות ביותר.

מאז פרוץ המלחמה, מונח החיפוש "פסיכיאטר" נמצא בשיא חיפושים של כל הזמנים בישראל. בהשוואה גלובלית, ישראל היא במקום השלישי בחיפושים אחרי יוון ופולין. גם התרופה הפסיכיאטרית קלונאזפאם (קלונקס) נמצאת בשיא של כל הזמנים בישראל בזמן שבעולם התרופה במגמת ירידה.  

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

מונחי החיפוש שנמצאים בעלייה של כל הזמנים (מאז 2004) בישראל הם: לחץ, חרדה, תפילת שמע ישראל, שבעה, ומילואים. המונח מוות נמצא גם הוא בשיא, אולם בתקפות הקורונה הוא הגיע לשיא של כל הזמנים. כמו כן, המונחים "שלום" ו"אנטישמיות" נמצאים בשיא חיפושים בחמש השנים האחרונות בעקבות המלחמה בעזה. 

עם זאת, מונחי חיפוש שנמצאים בירידה של כל הזמנים מאז פרוץ המלחמה הינם:  אהבה, דיאטה ו"ערבים". בהסתכלות על חיפושים בעולם, המילים ישראל, ציונות ויהודים שברו שיאים של כל הזמנים. זאת, כאשר העלייה הגדולה ביותר של חיפושי מונחים אלו הגיעה מהרשות הפלסטינית, ירדן, לבנון ותימן. 

גוגל Google Google Trends חיפושים בגוגל מלחמת חרבות ברזל שמע ישראל לחץ חרדה קלונקס שבעה מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד