כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הלחץ האמריקני

דיווח מצרי: יש התקדמות במו"מ. הסכמה על הנקודות הבסיסיות

ערוץ "אל-קאהירה" דיווח מפי גורם מצרי כי משלחות ישראל וארה"ב יעזבו את קהיר תוך שעות וכי ההתייעצויות יימשכו ביומיים הבאים

דיווח מצרי: יש התקדמות במו"מ. הסכמה על הנקודות הבסיסיות
תמונות החטופים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ערוץ החדשות המצרי "אל-קאהירה" דיווח הלילה (שני) מפי מקור מצרי כי חלה התקדמות בדיונים בקהיר על הפסקת אש ברצועת עזה, וכי הוסכמו הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים המעורבים במגעים לעסקה.

עוד דווח כי משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו תוך יומיים כדי להסכים על תנאי ההסכם הסופי, בעוד ישראל וארה"ב יעזבו את הבירה המצרית תוך שעות. כמו כן, דווח כי ההתייעצויות יימשכו ביומיים הבאים.

עם זאת, יש לציין כי חמאס לא מסר תגובה מיידית וכי אף אחד מהצדדים לשיחות לא אישר את הדיווח, כך דיווח שמעון מיג'אן בכאן חדשות.

עוד דווח מפי גורם מדיני: "כל הצדדים מפגינים גמישות יותר גדולה מבעבר, הלחץ האמריקני הוא המשמעותי כדי להגיע להסכם". מקור נוסף המעורה בתוכן המגעים אישר לכאן חדשות שהלחץ האמריקני הוא המשמעותי בניסיון להגיע לנוסח שיוסכם על שני הצדדים.

לפי הדיווחים בתקשורת המצרית, ההצעה האמריקנית שעלתה במשא ומתן כוללת את שיטת החזרת העקורים לצפון רצועת עזה ואת מספר האסירים והחטופים שישוחררו משני הצדדים. זאת בנוסף לשעות הפסקת גיחות מטוסי בקרב והפוגה בלחימה. צוין כי המתווכות מקוות שהפסקת האש הפוטנציאלית תיכנס לתוקף בעיד אל-פיטר, השבוע.

בחדשות 12 דווח כי הגורם שצוטט אישר כי הנסיגה הישראלית ממרכזי הערים תימשך במהלך הפסקת האש, וציין כי פרטי התוכנית האמריקנית צפויים להתפרסם בשעות הקרובות. לדבריו, חמאס ממתין לתגובת הנהגתו ברצועת עזה, כאשר ישראל צפויה להגיב להצעה האמריקנית בתוך 48 שעות.

מצרחם חטופים ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד