כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שקיפות מלאה

ארגונים חיצוניים ישתתפו בחקירת הירי ב-7 עובדי הסיוע

ישראל לא צפויה להתנגד למהלך כבעבר. גורם ביטחוני: "הממצאים יוצגו בשקיפות מלאה, מתוך אמון מלא בתחקיר הצה"לי". בעבר ישראל התנגדה לשתף פעולה עם ארגונים בין לאומיים באירועים מבצעיים

ארגונים חיצוניים ישתתפו בחקירת הירי ב-7 עובדי הסיוע
עובדי הארגון בעזה צילום: World Central Kitchen

לאחר פרסום ממצאי תחקיר מנגנון הבדיקה המטכ"לי, במערכת הביטחון נוטים לאפשר בדיקה חיצונית, בלתי-תלויה, מצד ארגונים בין לאומיים עצמאיים של הירי בשוגג בשבעת עובדי סיוע של ארגון "המטבח המרכזי העולמי" בדיר אל בלח על ידי מל"ט "זיק". דרישה מסוג זה הועלתה במפורש על ידי ארגון הסיוע וגורמים נוספים. כך דיווח איתי בלומנטל בתוכנית "הבוקר הזה" כאן רשת ב.

על פי הדיווח, בעבר ישראל התנגדה לשתף פעולה עם ארגונים בין לאומיים באירועים מבצעיים, אולם כעת, המצב השתנה בשל הפגיעה באמון של גורמי סיוע בצה"ל והסוגייה ההומניטרית בזירה הבין-לאומית.

גורם ביטחוני אמר לכאן חדשות כי הממצאים שנאספו עד כה, הכוללים עדויות וחומרים מודיעיניים וחזותיים ממערכות צה"ל וחיל האוויר, יוצגו במידת הצורך בשקיפות מלאה גם לארגוניים חיצוניים, מתוך אמון מלא בתחקיר הצה"לי בראשות אלוף במילואים יואב הר אבן.

בצה"ל אמרו כי לא היה ניתן לראות מהכטב"ם את לוגו הארגון WCK על גגות כלי הרכב. מפקד האוגדה הורה באופן חד-משמעי כי אין לתקוף אותם למרות הטענה כי יש שם חמושים, אך הירי בוצע בכל זאת.

 

מלחמת חרבות ברזל המטבח המרכזי העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד