ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תלוי בהסכם

הדיונים עם הממשל האמריקני על רפיח לא יסתיימו בקרוב

גורמים בכירים מניחים כי שום פעילות ברפיח לא תחל עד תום הדיונים עם האמריקנים. שאלת היציאה למבצע אף תלויה בעסקת חטופים - אם תתגבש כזו

הדיונים עם הממשל האמריקני על רפיח לא יסתיימו בקרוב
הריסות ברפיח, עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הדיונים בעניין המבצע ברפיח יימשכו גם השבוע בין הממשל האמריקני לגורמים ישראלים. השיחות אמורות להתקיים בדרג מקצועי, כאשר רק בשבוע הבא - אם בכלל, אמורה להגיע משלחת ישראלית שייתכן ותורכב מהשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי. ההנחה של הגורמים השונים היא ששום פעילות שקשורה לרפיח לא תתחיל עד תום הדיונים עם האמריקנים. כך דיווח הבוקר עמיחי שטיין בכאן רשת ב.

על פי הדיווח, שאלת המבצע ברפיח תלויה אף בשאלה אם תתגבש עסקת חטופים. אתמול נועדו ראש המוסד דוד ברנע וראש השב"כ רונן בר עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. לפני פגישתם, משלחת חמאס נועדה עם המתווכות.

לפי גורם מדיני, "הלחץ האמריקני הוא המשמעותי כדי להגיע להסכם". מקור נוסף שמעורה בתוכן המגעים אישר שהלחץ האמריקני הוא המשמעותי בניסיון להגיע לנוסח שיוסכם על שני הצדדים.

עיקר הוויכוח בין ישראל לארה"ב הוא סביב משך הזמן שייקח לפנות מיליון איש מרפיח - שבועות או חודשים. הבכירים הישראלים לא נקבו במועד שבו הם שוקלים להתחיל בפינוי אזרחים מהעיר הדרומית.

 

מלחמת חרבות ברזל רפיח ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד