כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התירוץ "אינה יהודיה"

חרפה: התלוננה על אנטישמיות אבל השוטרים התעלמו

תושבת סקוטלנד דיווחה למשטרה על פוסט בפייסבוק המתאר צלב קרס נאצי בתוך מגן דוד. במשטרה התעלמו. תוך שעה מהגשת התלונה ביום שבת, היא אמרה שהשוטרים אמרו לה שהתלונה נמחקת בגלל שהיא לא יהודיה

חרפה: התלוננה על אנטישמיות אבל השוטרים התעלמו
ניידת משטרה בסקוטלנד צילום: משטרת סקוטלנד

תושבת סקוטלנד דיווחה למשטרה על פוסט מסית בפייסבוק, המתאר צלב קרס נאצי משולב בתוך מגן דוד, אך נאמר לה שלא יטפלו בתלונה כי היא עצמה אינה יהודיה. מתחת לסימבול נכתב 'נאציזם = ציונות'.

האישה, שאינה מעוניינת להזדהות מחשש להתנכלות, התלוננה ביום שבת האחרון בעקבות חוק שהעביר ראש ממשלת סקוטלנד חמזה יוסף המעודד אזרחים להתלונן על ביטוי שנאה במרחב הציבורי וברשת. מדובר ב"חוק פשעי השנאה והסדר הציבורי" החדש המאפשר לכל אדם להתלונן על פשע שנאה אם יראה שפרסום החומר עשוי לעורר שנאה נגד קבוצה, לאום או דת.

היא סיפרה ל'דיילי מייל': "השוטר התקשר אלי מאוחר יותר באותו יום אחר הצהריים. הוא אמר, 'אפשר לשאול אותך, את יהודיה?' אני אמרתי 'לא'. הוא אמר, 'אני הולך לשאול אותך שוב; זה רק בגלל שאני צריך לסמן בטופס. האם את מזדהה כיהודיה?' אמרתי 'לא', אני לא אשקר כדי להאשים מישהו".

"הוא אמר, 'טוב, זה מחוץ לפרמטרים. זה לא יירשם כפשע. זה יירשם כאירוע, אבל זה לא יתקדם מבחינה פלילית" אמר.

היא הוסיפה: "אני לא פעילה פוליטית, אבל אני שונאת אנטישמיות. אנשים בשבת נכנסים לגלזגו וצועקים: 'מוות לזה' ו'מוות לזה'. המנטליות הזו הייתה קיימת בעבר, אבל היא התעצמה בששת החודשים האחרונים".

סמי סטיין מגלזגו אמר לעיתון: "באווירה הנוכחית יהודים רבים יפחדו להגיש תלונות במקרה שהם יצטרכו להעיד בבית המשפט ויזוהו. אז חשוב שמשטרת סקוטלנד תתייחס ברצינות ותחקור את האנטישמיות, לא משנה מי מביא אותה לידיעתם. החוק עצמו לא עושה הבחנה. אני תוהה האם נעשה ניסיון חובבני למדי להיפטר מהתלונה".

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד