כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אופטימיות זהירה: נתוני התאוששות לענף היהלומים בישראל

על פי סיכום רבעוני ראשון לשנת 2024 שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה עולה על ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים ועלייה בסחר ביהלומי גלם | אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה "נתוני הסחר החיוביים ביהלומי גלם מספקים סיבות זהירות לאופטימיות"

אופטימיות זהירה: נתוני התאוששות לענף היהלומים בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

חודש מרץ שהסתיים, מסמן את המגמה לרבעון הראשון של שנת 2024: ירידה בסחר ביהלומים מלוטשים ועלייה בסחר ביהלומי גלם, כך על פי סיכום רבעוני ראשון לשנת 2024 שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ ברבעון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 322 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ-60% לעומת חודש מרץ 2023). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 294 מיליוני דולרים, עלייה של כ-10% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2023 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 49% לעומת חודש מרץ אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו ברבעון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 487 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 33% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2023 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה ירידה של כ- 41% לעומת מרץ אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 566 מיליוני דולרים, נרשמה ירידה של כ- 32% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2023 (כשבחודש מרץ 2024 נרשם גרעון של כ-77 מיליוני דולרים בקטגוריה זו, ככל הנראה עקב החזרות של יהלומים מהונג-קונג, שם נערכה תערוכה גדולה בתחילת החודש. גרעון גבוה יותר מאותה סיבה נרשם גם במרץ 2023). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 20 מיליוני דולרים, שמהווים כ-19% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל במרץ. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 57 מיליוני דולרים, שמהווים כ-51% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל במרץ. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ציין כי: "ענף היהלומים העולמי ממשיך לסבול מהטלטלות שמלוות אותו מאז פרוץ המלחמה באוקראינה והסנקציות שהוטלו על רוסיה, וישראל אינה שונה בהקשר זה משאר מרכזי הסחר העולמיים בענף. עם זאת, נתוני הסחר החיוביים ביהלומי גלם מספקים סיבות זהירות לאופטימיות ואנו ממשיכים לנטר את המצב בשוק העולמי ואת ההשלכות שעשויות להיות לכך על הענף בארץ" כך גור.    

יהלומים סחר בורסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד