ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מערכת זיהוי ביומטרי

ההצעה שישראל התעלמה ממנה ויכלה למנוע את האסון

ישראל לא נענתה להצעה מחברה אמריקנית לעזרה בהכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה כך שיגיע לגורמים לא עוינים ברצועה. בהצעה דובר על הקמת מתחמים מסוגרים ובטוחים ושימוש במערכת זיהוי ביומטרי לזיהוי האנשים שיקבלו את הסיוע

ההצעה שישראל התעלמה ממנה ויכלה למנוע את האסון
סיוע הומניטרי בדרך לעזה צילום: World Central Kitchen

בצל תקרית הירי ב-7 עובדי הסיוע של ארגון WCK "המטבח המרכז העולמי", התברר שבחודשיים האחרונים גורמים ישראליים רשמיים קיבלו הצעות לשיתוף פעולה עם חברה אמריקנית שתקל על ארגוני הסיוע הבינלאומיים להעביר אותו לגורמים לא עוינים. הצעה הוצגה בפני גורמים רשמיים בישראל וגם לגורמי ממשל אמריקניים, אך לפי שעה לא זכתה למענה.

בעיתון היהודי הבריטי ג'ואיש ניוז נטען כי מעבר להצעה לאבטח את הסיוע ההומניטרי, דובר גם על הקמת מתחמים מסוגרים ובטוחים ושימוש במערכת זיהוי ביומטרי לזיהוי האנשים שיקבלו את הסיוע. מאחורי ההצעה עומדת חברה אמריקנית בשם GDC המתמחה בהעברות מורכבות של סיוע הומניטרי.

מוטי כהנא, מנכ"ל החברה האמריקנית ואיש עסקים ישראלי אמריקני, עסק בעבר בסוגיית הסיוע ההומניטרי בסוריה, אפגניסטן ואוקראינה. לפי כהנא ששוחח עם רועי קייס בכאן חדשות, ההצעה של אותו גנרל אמריקני עוסקת גם בכך שהסיוע ההומניטרי יגיע לישראל ואחרי ביקורת ביטחונית ייכנס בצורה מסודרת למתחמים הסגורים שיוקמו בעזה, כשבמקביל אנשי אבטחה אמריקניים יאבטחו את צוותי סיוע שייכנסו לתוך אותם מתחמים סגורים לטובת חלוקת הסיוע. לטענתו, את התקרית הקשה שבה נהרגו כמה מעובדי ארגון הסיוע "המטבח העולמי המרכזי" מתקיפת צה"ל בעזה היה אפשר למנוע. 

לא ניתן לדעת מה היה קורה אם היו מקדמים את ההצעה המדוברת, אבל אין ספק שהכאוס בעניין סוגיית הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה הוא גם נדבך בתקרית הקשה של תקיפת אנשי "המטבח העולמי המרכזי" בעזה ובישראל יידרשו למצוא פתרונות יצירתיים לסוגיית הכנסת הסיוע.

מוטי כהנא מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי המטבח המרכזי העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד