כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המבקרים תצפתו

"משדר ישירות ליועץ": ה'טריק' של בעל הקיוסק בבני ברק

הקוסמטיקאית שניהלה שני יומנים נפרדים, ומסופון האשראי ש"משדר ישירות ליועץ המס": זה מה שגילתה היחידה הארצית לניהול ספרים במבצעי הביקורת שערכה

"משדר ישירות ליועץ": ה'טריק' של בעל הקיוסק בבני ברק
מסים, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

במהלך חודש מרץ ערכה היחידה הארצית לניהול ספרים ברשות המסים 4 מבצעי ביקורת, בערים רמלה, בית שמש, ירושלים, רמת גן, בני ברק ובאר שבע. במסגרת המבצעים נבדקו 144 עסקים וב-64 מהם נמצאו ליקויים חמורים של אי רישומי תקבולים או אי ניהול ספרים.

במקרים רבים קדמה לביקורת תצפית שנערכה על ידי המבקרים או קניית ביקורת מקדמית, במהלכן נמצאו עדויות להפרות. כך למשל, במקרה של קוסמטיקאית מירושלים, נערכה תצפית במקום העסק ונראה כי קיבלה סך של 160 ש"ח אותם לא רשמה בספרים. 

מבדיקת הספרים נמצא כי הקוסמטיקאית מנהלת יומנים כפולים: יומן אחד לרישום "אמיתי" של כל הלקוחות, ויומן נוסף שאת הנתונים בו היא מדווחת לרשויות המס. מבדיקה מדגמית לשנת 2023 נמצאו אי רישום תקבולים על סך 7,020 ש"ח ומבדיקה לשנת 2024 נמצא כי לא נרשמו בספרים תקבולים בסך 10,030 ש"ח . לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו תקבולים אלו, השיבה בעלת העסק: "אני לא יודעת מדוע לא רשמתי את מה שמצאתם בביקורת, מהיום ארשום ולא אנהל יומנים כפולים".

בקיוסק בבני ברק נמצא מסופון לסליקת אשראי שלא היה מחובר כלל לקופה רושמת. לדברי בעל העסק "המסופון משדר ישירות ליועץ המס שלי וזה בסדר". מבדיקה מדגמית עולה כי רק ביומיים שקדמו לביקורת התקבלו בצורה זו תשלומים בסך 1,300 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק.

בחלק מהמקרים הוזמנו בעלי עסקים לביקורת במשרדי מס הכנסה בעקבות מידע מודיעיני שנאסף בעניינם. כך למשל במקרה של יבואן רכב מדרום הארץ שעבד במקביל בשיפוצים. במהלך הביקורת במשרד נבדק חשבון הבנק שלו ונמצא תיעוד להפקדה של 2 צ'קים בסך 6,900 ש"ח אשר בגינם לא נמצא רישום בספרים. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו הצ'קים השיב בעל העסק: "הלקוחות סגרו את החנות ונתנו לחייבים שלהם להעביר לי כסף דבר שיצר בלבול".

 

רשות המסים קיוסק בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד