כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מצבו קשה

בעל ה'פסקי תשובות': "הזדעזעתי; הגיעו מים עד נפש"

בתנאים קשים מתגוררים 15 ילדים, בלב שכונת רמת שלמה בירושלים. אבי המשפחה, היה יהודי אמיד, שירד מנכסיו, וניסה להסתיר את מצבו הקשה. עכשיו, כאשר הגיע לפת לחם, מצבו הקשה התפרסם והגאון רבי שמחה רבינוביץ שליט"א, בעל ה'פסקי תשובות', ביקר אצלו בדירה הקטנה – ויצא מזועזע

בעל ה'פסקי תשובות': "הזדעזעתי; הגיעו מים עד נפש"
מצב מזעזע צילום: ועד הרבנים

התמונות הקשות מצליחות לשקף את מראה הבית, אך לא להעביר את תחושת הדלות, את הילדים ההולכים לישון רעבים ואת הבושה של המשפחה שנאלצת לחשוף את מצבה הכלכלי.

מדובר באברך חשוב מקהילה חרדית מוכרת בירושלים. הוא היה יהודי אמיד, שאיבד את מקור פרנסתו, והגיע למצב בו הוא וילדיו רעבים לפת לחם.

זאת, בזמן שיש לו ילדה החולה באפילפסיה וילד חולה נוסף – בהם הוא ורעייתו תחי' מטפלים במסירות, ומשקיעים את כל הכסף שאין להם, על מנת לסייע לילדיהם.

מסייעים עכשיו למשפחה ולילדים הרכים הרעבים ללחם>>>

כך, הוא מנסה להחזיק משפחה ברוכת ילדים, המונה 15 ילדים בלי עין הרע, 5 מהם כבר התחתנו. יחד, הם מצטופפים כולם בדירת שלושה חדרים קטנה, במצב בעייתי.

במשך שנים ארוכות הוא הסתיר את מצבו האמיתי, וניסה להסתדר. הוא לא רצה להגיע למצב שהוא מבקש נדבות מאיתנו, אחיו היהודים הנחלצים לעזרת הזקוקים.

אחרי שהוא חיתן את הילד החמישי בתקופה האחרונה, ולקראת חג הפסח הבעל"ט, האמת התפרסמה והיכתה בהלם את חברי הקהילה, שלא ידעו מאומה.

הפוסק הנודע, הגאון רבי שמחה רבינוביץ שליט"א, בעל ה'פסקי תשובות', שמע על המצב הקשה, ועלה לדירת תושב שכונת מגוריו, לראות האם השמועה הנכונה.

"הזדעזעתי. מדובר ביהודי שהיה 'בעל בעמיו', 'א שיינע איד', וכעת עומד מול שוקת שבורה. ניכר כי הגיעו מים עד נפש", אומר הפוסק.

ר' שמחה מוסיף ומעיד מכלי ראשון, את שראו עיניו, אחרי שבדק וחקר: "הוא הגיע למצב כלכלי קשה, וחי מאוד בעליבות. מדובר ביהודי שהיה בעל אמצעים ואיבד את מקור פרנסתו, תוך שהוא מתמודד עם ילדים חולים, במצב בעייתי וקשה".

זה הזמן שלנו לעשות הכל כדי לסייע ליהודי שנקלע למצוקה כלכלית, למחוק את חרפת הרעב ממנו ומילדיו, בהם הילדים החולים, ולסייע לו לחזור לדרך המלך.

הרמב"ם פוסק כי הצדקה המעולה ביותר, היא הצדקה המסייעת לאדם להתחזק, ולהצליח לשוב ולהתפרנס לבד.

בימים אלו, בהם כולנו מחפשים זכויות נוספות כדי להגן על עצמנו ועל עם ישראל, זה הזמן לזכות במצוות הצדקה החשובה, לסייע למשפחה ברוכת ילדים שנקלעה למצוקה כה קשה, ולאפשר להורים להצליח להיכנס לחג הפסח מתוך הרחבה.

מסייעים עכשיו למשפחה ולילדים הרכים הרעבים ללחם>>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד