כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טען לאי כשירות

לאחר שש שנים יחל משפטו של הנאצי שרצח צעיר יהודי

ניאו-נאצי יעמוד למשפט על הריגת חברו לכיתה לשעבר. סם וודוורד, לשעבר חבר בקבוצה נאצית נעצר ב-2018 בגין רצח סטודנט יהודי איתו למד בעבר. עורך דינו טען כי הוא בלתי כשיר למשפט

לאחר שש שנים יחל משפטו של הנאצי שרצח צעיר יהודי
הנרצח (מימין) והחשוד ברצח צילום: מחלקת השריף של מחוז אורנג'.

שש שנים לאחר מעצרו, חבר לשעבר בקבוצה נאצית יעמוד למשפט בבית המשפט בדרום קליפורניה על רצח חברו לשעבר ללימודים.

סם וודוורד נעצר ב-15 בינואר 2018 והואשם ברצח בלייז ברנשטיין, סטודנט לשעבר בבית הספר לאמנויות במחוז אורנג'. ברנשטיין, סטודנט יהודי, נעדר במשך שבוע לפני שגופתו התגלתה בקבר מאולתר. גופתו של ברנשטיין התגלתה עם 19 פצעי דקירה.

בליל ה-10 בינואר 2018, השניים נפגשו בפארק בורגו בעיר לייק פורסט במחוז אורנג', כך לפי דיווחי השריף של מחוז אורנג'. ברנשטיין למד באוניברסיטת פנסילבניה והיה בביתו בחופשת החורף, הוא יצר מחדש קשר עם חברו לכיתה לשעבר בתיכון.

יומיים לאחר שוודוורד נחקר, גשם שוטף חשף את גופתו של ברנשטיין. המשטרה מצאה סכין עם דמו של ברנשטיין על הלהב בחדרו של וודוורד, ודם נמצא גם במכוניתו של וודוורד.

משפטו של וודוורד נתקל בעיכובים רבים, וודוורד החליף עורך דין מספר פעמים מאז 2018, וצוות ההגנה שלו הדגיש שוב ושוב כי הוא תסמונת אספרגר, כהצדקה מדוע יש להכריז עליו כבלתי כשיר למשפט.

בשנת 2021, התובע המחוז של מחוז אורנג', טוד שפיצר, כינה את העיכוב במשפט גם בגלל מגיפת הקורונה "בלתי סביר", אך לא הצליח לקדם את התיק עד הקיץ האחרון. בחירת חבר השופטים נקטעה בתחילת מרץ לאחר שוודוורד זרק כוס מים על השופט, כך דיווח ה'גארדיאן'.

הצהרות העדים אמורות להתחיל להישמע היום, המשפט צפוי להימשך שלושה חודשים. אם יורשע, וודוורד צפוי למאסר עולם ללא אפשרות לשחרור על תנאי.

כזכור ב-2018 דיווחנו כי החוקרים נכנסו למחשב האישי של החשוד ושם גילו שהוא אימץ לעצמו את דגל הקונפדרציה שמסמל את מלחמת האזרחים בארה"ב לפני מאות שנים, ואמר שזה סמל או גאווה דרומית ולא קשור לשנאה.

באחת הצ'אטים בהם השתתף הוא נשאל "איזה שני דברים הוא היה לוקח איתו לאי בודד" הוא אמר "התנ"ך ואקדח קולט 0.45".

 

 

קליפורניה ארצות הברית נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד