כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טרגדיה נוראה

אבל בחדרה: נפטר באמצע ה'שבע ברכות' של בתו הכלה

טרגדיה נוראה בחדרה עם פטירתו בדמי ימיו של האברך השקדן הרב אריה אברהם זצ"ל, שנפטר בעיצומם של ימי השבע ברכות של בתו הראשונה • פוסקי ההלכה קבעו: ימי ה'שבעה' של הכלה ידחו ביומיים עד לאחר סיום ה'שבע ברכות' • בבית נותרו אלמנה וחמישה יתומים שאינם נשואים

חדרה
חדרה צילום: Nati Shohat/Flash90

מזעזע כל לב! טרגדיה נוראה בקהילה החרדית בחדרה, עם פטירתו של הרב אריה אברהם בגיל 57, בעיצומם של ימי ה'שבע ברכות' לבתו הכלה שהתחתנה ביום חמישי שעבר.

לעזרה למשפחה האבלה הקליקו כאן>>> 

הרב אריה אברהם, בן 57 בפטירתו, היה בעשור האחרון אברך כולל השוקד על תלמודו יומם ולילה. קודם לכן עבד בעבודה משרדית, ולפני כעשור החליט לנטוש הכל ולהקדיש את כל עתותיו לתורה, ואכן עלה והתעלה במעלות התורה עד שהעידו עליו כל מכריו שהוא הפך לתלמיד חכם משכמו ומעלה. 
לאחר ההלוויה הכואבת שהתקיימה ביום שלישי האחרון, פנו האלמנה והיתומים לשבת שבעה, אבל הבת הכלה אינה יושבת שבעה, עד כלות ימי המשתה, ורק לאחר מכן תתחיל לשבת שבעה, אותה תסיים יומיים אחרי שאר בני המשפחה. זאת, לאחר שנועצו עם פוסקי הלכה שקבעו שכך צריך לנהוג במקרה שבו האבלות נופלת בתוך שבעת ימי המשתה של חתן או של כלה. 

בני המשפחה מספרים כי בשנה האחרונה חלה ר' אריה במחלה הממארת. מהלך המחלה היה אגרסיבי מאוד ובתוך זמן קצר הוא כבר לא היה מסוגל לתפקד. בחודש האחרון לחייו כבר אושפז בבית חולים סיעודי לחולים הנוטים למות, ואף שגופו הלך וקמל, הוא היה בהכרה מלאה ובצלילות מוחלטת. 
בחתונת בתו ביקש ר' אריה להשתתף בכל תוקף, אף שמצבו היה חמור מאוד ושעותיו היו ספורות.

החשש הגדול היה שפטירתו תהיה עוד לפני החופה, מה שיביא לדחיית החתונה, אבל ר' אריה זכה להשתתף בחופה ולראות בעיניו את בתו בשעה שהיא מקימה בית נאמן בישראל, כשדמעות של אושר זולגות מעיניו ומתגלגלות על פניו המיוסרות. ימים אחדים לאחר מכן, השיב נשמתו ליוצרה, ובני שמפחה מעידים שחיוך של קורת רוח עלה על פניו בעת שיצאה נשמתו בטהרה. 

בבית נותרו חמישה יתומים נוספים שטרם זכו לבוא בברית הנישואין. שלושה מתוכם, שתי בנות ובן אחד, כבר בגיל השידוכים. שני בנים נוספים לומדים בישיבה, כשהצעיר מביניהם בן 15 בלבד. 

"המשפחה זקוקה לעזרה וסיוע", אומרים ידידיו של ר' אריה זצ"ל. "יש צורך בהשלמת כיסוי ההוצאות של חתונת הבת שזה עתה התחתנה, וכן להקים קרן של עזרה וסיוע לאלמנה ולחמשת היתומים, שיוכלו להתקיים בכבוד לאחר פטירתו של האב האהוב, ולהתחתן בכבוד, בקרוב ממש, לאחר שימצאו את הזיווגים ההגונים להם בעזרת ה'. 

"זהו סיפור של משפחה שנקלעה לטרגדיה נוראה, ואין לה על מי להישען אלא על אבינו שבשמים ועל בניו רחומיו שדואגים זה לזה, אוהבים זה את זה ומסייעים לזה לזה בעת הצורך".

לעזרה למשפחה האבלה הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד