כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שובר שוויון עסקי

האם יוקם בית החלמה חדש בבני ברק?

מספר היולדות בעיר החרדית מזנק מדי שנה כשהמענה עבורן בימים שאחרי הלידה רק הולך ומצטמצם • בכתבת הסיקור שלפניכם בחנו מקרוב את המספרים ובדקנו מהו הפתרון האידיאלי שקורץ ליזמים רבים ויכול להוות "שובר שוויון עסקי"

מגדלי ויטה
מגדלי ויטה צילום: יח"צ

אין זה סוד כי אחוזי הילודה במגזר החרדי גבוהים בשיעור ניכר מאלו של המגזר הכללי. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים כי האוכלוסייה החרדית צומחת בקצב של כ-4% בשנה, כשגיל הנישואים הצעיר בחברה זו ומספר הילדים הגדול במשפחה תורמים משמעותית לגידול המהיר עם שיעור פריון ממוצע של 6.4 ילדים לאישה חרדית.

על פי נתוני הרשות האוכלוסין וההגירה, העיר בני ברק מהווה סימבול לתופעה כולה, כאשר בשנת 2022 נולדו בעיר יותר מ-7,500 תינוקות חדשים המהווים שיעור של למעלה מ-4% מתושבי העיר. כשמשקללים את סך היולדות בעיר (כולל אלו המגיעות מערים חרדיות אחרות), הנתונים מזנקים משמעותית: על פי פרסומיו הרשמיים של המרכז הרפואי המוביל בבני ברק 'מעיני הישועה' כ-12,000 תינוקות חדשים יוצאים מדי שנה משערי בית החולים!

הברכה הדמוגרפית הזו מציבה גם אתגר לא פשוט בקרב המשפחות ומבליטה בעיה מוכרת בבני ברק שרק הולכת ומחריפה בשנים האחרונות - העדר של בית החלמה ראוי לקליטת היולדות בימים שאחרי הלידה, בהם הן כה זקוקות למנוחת הנפש והגוף. המענה בענף הינו דל ביותר ואינו מותאם לכלל גווני החברה החרדית ונשים נאלצות לא פעם לנדוד לאזורים מרוחקים על מנת לשהות במקום ראוי, תוך מורכבות בנושא הכשרות ובהתאמה לסגנון האוכלוסייה שאינו תמיד עומד בקנה אחד עם ערכי החרדיות בלשון המעטה.  

הצעה חדשנית

אחת מההצעות שעלו וכבר זכו לתשומת לב של מספר יזמים ואנשי עסקים, היא הקמת בית החלמה חדש במגדלי ויטה בצפון העיר, באזור בו הוקמו מגוון חנויות ועסקים חדשים והפך פופולרי בשנים האחרונות - אזור מגדלי ב.ס.ר.

מגדל ויטה הוא בניין בוטיק וותיק בעיר, ושוכנים בו מרכזים חרדיים כמו לדוגמא מכללת 'מבחר' המפורסמת. בבניין שתי קומות רחבות ידיים המותאמות לבניית בית החלמה, הן מבחינת המרחבים העצומים והן בפאטיו מרהיב, שיכול להוות חצר עם פינות ישיבה וצמחייה מוריקה, המספקים מרחב נפלא עבור רוגע והתאווררות בימים שאחרי הלידה. שתי הקומות המייועדות שוכנות בתחתית המגדל - בקומה אחת ושתיים ויעניקו ליולדות נגישות גם בשבתות וחגים.

בויטה מרפסת ענקית בשטח של 300 מ"ר בקומת הגג, חנייה צמודה, חדרי ממ"ד ושני שטחי לובי פעילים בכל שעות היממה עם שמירה מסביב לשעון.

חושבים שהיוזמה יכולה להתאים עבורכם? ניתן לפנות  לחברת 'מישורים'>>>

יח"צלובי מפוארצילום: יח"צ


לנפוש קרוב לבית

האזור הפורח והמשגשג מהווה סביבה נהדרת שיש בה הכל עבור נשים יולדות, לרבות מדרחוב שוקק חיים עם 3 חנויות ענק של בגדי ילדים, מוקדי רפואה מרכזיים ואפילו גן אירועים שמתאים לבריתות... כמו כן ניתן גם לטייל בין החנויות השונות בכל הרדיוס הקרוב (באזור שתי חנויות ענק למוצרי תינוקות), או לבקר באחת מהמסעדות הפופולריות הרבות. הקירבה של הבניין לריכוזים המשמעותיים של העיר (כמו למשל רחוב ר' עקיבא הסמוך) נותן יתרון ענק נוסף עבור משפחת היולדת שיכולה בשבתות להתנייד רגלית לכל האזורים המרכזיים בקלות.

פוטנציאל עסקי ותרבותי

מי שתלווה את המהלך העסקי לאורך כל הדרך הינה חברת 'מישורים' המתמחה בתחום הנדל"ן ברמה עולמית ולה 30 שנות ניסיון בהשקעות נדל"ן.

המהלך להקמת בית החלמה חדש בלב בני ברק מהווה פוטנציאל עסקי ותרבותי כאחד. בעוד הוא מבטיח לענות לצורך החיוני של היולדות החרדיות, הוא גם עשוי להפוך לאבן שואבת לאזור העסקים המשגשג ולהזרים כלכלה חדשה לעיר. נותר רק לקוות כי היוזמה תצא לפועל ותספק פתרון חיוני לקהילה הגדלה. יש לציין כי שיח לקידום היוזמה נעשה גם מול עיריית בני ברק שהביעה נכונות לקידומה.

חושבים שהיוזמה יכולה להתאים עבורכם? ניתן לפנות בטופס כאן למטה לחברת 'מישורים' לקידום משותף של המהלך>>>

בית החלמה בבני ברק מגדלי ויטה מישורים מגדלי בסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!