כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהדקים קשרים

שרי הבריאות של ישראל ויוון חתמו על הסכם שיתוף פעולה

מהדקים קשרים: שרי הבריאות של ישראל ויוון חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבריאות. השר בוסו: "עמלים להעמיק את הקשרים עם יוון בשלל תחומים ולהרחיב את העבודה המשותפת עם כל מדינה שרואה את עצמה כידידתנו, בייחוד עם שכנה טובה וקרובה כל כך"

שרי הבריאות של ישראל ויוון חתמו על הסכם שיתוף פעולה
שרי הבריאות של ישראל ויוון צילום: מירי שמעונוביץ, לע"מ

שר הבריאות אוריאל בוסו אירח היום (שני) בלשכתו בירושלים את מקבילו היווני אדוניס ג'ורג'דיס. השר היווני נענה לבקשתו של השר בוסו להגיע לביקור בישראל בימים אלה. במהלך הפגישה חתמו השרים על תוכנית לשיתוף פעולה בין משרדי הבריאות של ישראל ויוון לחמש שנים עם אפשרות להארכה אוטומטית של כ-5 שנים נוספות. 

שני שרי הבריאות הביעו את מחויבותם לכינון ופיתוח של קשרים בילטראליים בתחום הרפואה ולקדם עבודה משותפת לשיפור רמת שירותי הבריאות במדינות ולתועלת הדדית עבור אזרחי ישראל ויוון. 

על פי התוכנית שנחתמה בין השרים בהמשך להסכם עבר בין המדינות, יקודמו שיתופי פעולה בתחומים בעלי חשיבות רבה לשתי המדינות, בהם: מוכנות לשעת חירום; בריאות הנפש; תכנון בתי חולים עתידיים ומתן שירותי רפואה; טיפול בתאי גזע וגנטיקה; סיעוד וטכנולוגיות חדשות; ביטוח בריאות ציבורי ופרטי; מחלות מדבקות ולא מדבקות; השתלות ותרומות איברים; קנאביס רפואי; קידום בטיחות מזון ובריאות סביבתית ועוד.

כמו כן, סיכמו השרים כי יתקיימו ביקורים הדדיים בין מומחים משתי המדינות לצורכי הסמכה, שיפור והתייעצויות, וכן אירוח כנסים בינלאומיים, פגישות ואירועים בתחום הבריאות שתקיימנה כל אחת מן המדינות.

שר הבריאות היווני ציין כי זהו ביקורו הראשון בישראל מאז כניסתו לתפקיד. הוא סיפר כי היה לו חשוב לבקר בארץ דווקא בתקופה לא פשוטה שעוברת על מדינת ישראל ולהראות את עומק הידידות של ארצו עם בעלת בריתה. "אני שמח מאוד להיות כאן בירושלים. הידידות בינינו והברית האסטרטגית חשובה מאוד", אמר השר ג'ורג'דיס. "מערכת הבריאות של ישראל מתקדמת מאוד והרחבת שיתופי הפעולה בינינו היא דבר מבורך וחשוב מאוד לעתיד המדינות".

"המדינה שלי, ואני באופן אישי, עומדים לצד ישראל במאמצים לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס מאז ה-7 באוקטובר", הוסיף השר היווני. "אנו כבר שישה חודשים מאז המתקפה נגד ישראל ואני מבקש לאחל לכל המשפחות שימצאו את יקיריהן בהקדם, בריאים ושלמים". עוד אמר השר: "מדינת ישראל חווה ימים מורכבים אחרי המתקפה נגדה בשביעי באוקטובר. לצערי לא כולם מבינים מול מה ישראל מתמודדת וכיצד היא פועלת על מנת לשמור על חיי חפים מפשע. חשוב מאוד לעזור לישראל לשמור על תדמיתה ונשמח לסייע לה בכך". 

שר הבריאות אוריאל בוסו הודה למקבילו היווני על הביקור החשוב בארץ, על המילים החמות ועל התמיכה הבלתי מסויגת במדינת ישראל, והביע תקווה כי שיתוף הפעולה בין משרדי הבריאות של ישראל ויוון יישא פירות ויעניק מזור לאזרחי המדינות. "שמחתי מאוד לארח בלשכתי בירושלים את השר אדוניס ג'ורג'דיס ולדון עמו בדרכים לשילוב כוחות ולפעולה משותפת בתחום הבריאות", אמר השר בוסו. 

"השר ג'ורג'דיס הוא ידיד אמת של ישראל ואני מודה לו על התמיכה הגדולה בנו בעת הזו. אנחנו עמלים להעמיק את הקשרים עם יוון בשלל תחומים ולהרחיב את העבודה המשותפת עם כל מדינה שרואה את עצמה כידידתנו, בייחוד עם שכנה טובה וקרובה כל כך. ישראל ויוון חולקות ביניהן אתגרים רבים בתחום הרפואה והבריאות, ובטוחני ששיתופי הפעולה בינינו יביאו איתם בשורות גדולות עבור אזרחי שתי המדינות". 

אוריאל בוסו יוון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד