כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המערכות קרסו

לא עמד בגעגוע: נפטר "האיש הכי קרוב לרב בעדני"

הרב שרפי זצ"ל, נפטר בגיל 67 לאחר שמערכות גופו החלו לקרוס עם פטירתו של הגר"ש בעדני זצ"ל • במשך עשרות שנים היה דבוק ברב בכל נימי נפשו, עד שגופו לא יכול היה לעמוד באבל הכבד על פטירתו • בביתו נותרו אלמנה וחמישה יתומים לא נשואים, שהצעירה מביניהם כבר בת 18

לא עמד בגעגוע: נפטר "האיש הכי קרוב לרב בעדני"
הרב שרפי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד בבני ברק עם פטירתו של הרב צהל שרפי, מחשובי אברכי הכולל של הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל, ומי שהיה דבוק בכל נימי לבבו ברב זצ"ל, עד שכל תלמידיו של הרב בעדני הגדירו אותו 'יד ימינו של הרב'. 

הרב שרפי זצ"ל, בן 67 היה בפטירתו, איש חסד יוצא מן הכלל שתמיד דאג לזולת ולא ביקש טובה לעצמו. 

לעזרה למשפחה הקליקו כאן>>>

מאז הסתלקותו של הרב בעדני, לפני קצת יותר משנה, החל גופו של הרב שרפי לקרוס. תחילה החלו הכליות לפעול באופן חלקי בלבד, בהמשך קרס גם לבו, הוא הפך לאדם חולני מאוד, ומצבו הלך והתדרדר עוד ועוד, בלי שהרופאים הצליחו לעצור את ההתדרדרות החמורה. 

בשבוע האחרון לחייו היה מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. ביום האחרון הגיעו כל בני המשפחה לבקר אותו בלי שידעו שזהו יומו האחרון. הרופאים לא צפו את פטירתו, ולא חשבו שגופו יקרוס מהר כל כך. מאת ה' היתה זאת שהם זכו כולם להתאחד סביב מיטתו ולהיפרד ממנו בסמוך לפטירתו.

שבעה ילדים היו לו לרב שרפי, שניים מתוכם נישאו, וחמישה נוספים עדיין בבית. הגדולה בת 36 והצעירה בת 18. 

מכריו של הרב שרפי מספרים על יהודי ירא ושלם, תלמיד חכם אמיתי שכל מגמתו וחפצו לעסוק בתורה ובגמילות חסדים. הוא לא היה זקוק לשום דבר גשמי כדי להתקיים, ושאב את חיותו מהקרבה לרב בעדני בו היה דבוק בכל לבו. 

מי שנחרד עד עמקי נשמתו מהמקרה הוא הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א, שהקים קול זעקה, ופרסם מכתב נרגש: "השבוע נסתלק מאתנו אברך יקר שהיה כתובת לכל נצרך וגומל חסדים גדול", כותב הרב מסעוד בן שמעון, "והיה יד ימינו של הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל, בכל דבר שבקדושה. 

"ושמו הטוב והמפורסם בין הצבור הוא צהל שרפי ז"ל שחי בשכירות ברח' השלשה 21 בני ברק, והשאיר אחריו אשתו חולת סוכרת, והולכת עם הליכון, וכן 6 בנים ובנות - שידוע לי שהצעירה בת 18 והשאר רווקות מבוגרות. 

"וידוע לי שישנם חובות גדולים, וממש זקוקים הם לגמור את החדש לכלכלתם של האלמנה והיתומים. אבי יתומים ודיין אלמנות יברככם בכל טוב". 

לעזרה למשפחה הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר הרב שרפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד