כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עשרות יח"ד

קילומטרים בודדים מגבול לבנון: המושב הצפוני מתרחב

הוועדה המחוזית צפון אישרה להפקדה תוכנית להרחבת המושב רמות נפתלי הממוקם במרחק של כ-3 קילומטר בלבד מגבול הצפון עם לבנון | התוכנית מצטרפת לשורה של יישובים בצפון שהוחלט להרחיבם בעת האחרונה בהם לימן ומנרה

קילומטרים בודדים מגבול לבנון: המושב הצפוני מתרחב
חיילים ברמת הגולן צילום: דוד כהן, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה להפקדה תוכנית להרחבת מושב רמות נפתלי, הממוקם במועצה אזורית מבואות חרמון, ובמרחק של כ-3 קילומטר בלבד מגבול הצפון עם לבנון. 

מטרתה העיקרית של התוכנית היא הרחבת ותוספת יחידות דיור שתאפשר קליטת אוכלוסייה חדשה בחבל ארץ חשוב זה. התוכנית נותנת מענה להתפתחות וצרכיו העתידיים של המושב, בהיבטים של צמיחה דמוגרפית, מגורים, שטחי ציבור, מורשת וביטחון.

התוכנית תאפשר את הרחבת היישוב ב-126 יחידות דיור, שיתווספו ל-267 יחידות הדיור הקיימות. ההרחבה תהיה בשלושה מוקדים: שכונה צפונית של 22 יחידות דיור, שכונה דרומית של 72 יחידות דיור ועוד 32 יחידות דיור בבנייה מרוכזת במרכז הישוב. תוספת היחידות כוללת יחידות בתמהיל משתנה ומגוון, המציע אפשרויות מגורים שונות במושב לאוכלוסיות שונות. 

מושב רמות נפתלי הוקם סביב מצודת רמות נפתלי שהיוותה את הגרעין המקורי של הישוב. המצודה היוותה משלט חשוב במלחמת העצמאות ונקבעה כאתר מורשת לאומי. התכנית שומרת על המצודה, ומאפשרת ייעוד קרקע ושימושים להעצמת אתר מצודת רמות נפתלי, אשר יבטיחו את השיקום, תחזוקה וחשיפת המצודה הייחודית לציבור הרחב. 

כזכור, לאחרונה החליטה הוועדה המחוזית צפון גם על הרחבת היישובים, ובהם תוכנית להכפלת היישוב מנרה הכוללת תוספת של כ-211 יחידות דיור, בין השאר לטובת קליטה של משפחות צעירות ביישוב, כ-100 יחידות מלונאות, מבני ציבור ותעסוקה וכן תוכנית הכוללת תוספת של 222 יחידות דיור במושב לימן. 

צפון לבנון יחידות דיור בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד