כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעיר הגרמנית

לאחר זריקת הבקת"ב, מאות הביעו סולידריות עם הקהילה היהודית

מאות תושבי העיר אולדנבורג בגרמניה צעדו בסולידריות עם הקהילה היהודית לאחר שבקבוק תבערה נזרק על בית כנסת בעיר

לאחר זריקת הבקת"ב, מאות הביעו סולידריות עם הקהילה היהודית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר שאלמוני השליך בקבוק תבערה על דלת בית הכנסת בעיר אולדנבורג בצפון גרמניה ביום שישי האחרון, כ-500 תושבי העיר, לא יהודים, צעדו לאות סולידריות עם היהודים. בתקיפה איש לא נפגע, עובדים ממרכז תרבות סמוך הצליחו לכבות במהירות את השריפה בדלת בית הכנסת.

קלייר שאוב-מור, יו"ר הקהילה היהודית באולדנבורג הודתה לתושבים על תמיכתם. "אנחנו מתרגשים עמוקות מהסולידריות הזו. אנחנו מרגישים את החוזק הזה והוא הרבה יותר גדול ממה שקרה על מפתן ביתנו, על מפתן בית הכנסת", אמרה.

בנאום לצועדים, ראש העיר יורגן קרוגמן כינה את המתקפה נגד בית הכנסת "כלום מלבד ניסיון רצח, טרור".

מנהיגת הפרלמנט בסקסוניה התחתונה, חנה נאבר, תושבת אולדנבורג בעצמה, אמרה למפגינים: "אנחנו מחדשים את ההבטחה שבאמצעותה נוסדה הרפובליקה הפדרלית הגרמנית, לעולם לא עוד, הגנה על החיים היהודיים היא החובה של כולנו". היא הוסיפה: "עלינו להיות קולניים: למען הדמוקרטיה המגוונת והליברלית שלנו, נגד שנאה והסתה".

בפוסט ברשת X כינתה שרת הפנים הגרמנית, ננסי פאסר, את המעשה "מתקפה מגעילה ובלתי אנושית על הגברים והנשים היהודים של אולדנבורג".

יוזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, אמר: "לא נפחד. החיים היהודיים שייכים לארצנו, לגרמניה. מי שמסרב לקבל עובדה זו חייב לשאת בכל ההשלכות המשפטיות על מעשיו".

 
גרמניה אנטישמיות אולדנבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד