כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הפוסק הכשרותי השיב לשאלות השוחטים הגר"מ נחשוני ברב שיח לקראת חג הפסח

הפוסק ההלכתי ומומחה הכשרות, הגאון רבי משה נחשוני, נעתר לבקשתם של השוחטים, פינה מזמנו לביקור במשחטת הענק והשיב לשאלותיהם ההלכתיות | לאחר דיון הלכתי מעמיק, מסר הגר"מ הרצאה מקיפה בה העניק עצות פרקטיות הלכה למעשה

הפוסק הכשרותי השיב לשאלות השוחטים הגר"מ נחשוני ברב שיח לקראת חג הפסח
הרב נחשוני - משחטה צילום: יח"צ

רבה של הקהילה החרדית בראשון לציון הפוסק הכשרותי הגאון רבי משה נחשוני שליט"א שידיו רב לו זה למעלה מארבעים שנה בתחום מתן הכשרויות למטבחי ענק מוסדיים ברחבי הארץ והעולם היהודי כולו - נעתר לבקשתם של עשרות שוחטים ובודקים העמלים על מלאכת הקודש הסבוכה במשחטת ענק ידועה, לקראת חג הפסח השיב לשאלות שהצטברו על שולחנם והשמיע בפניהם הדרכה ברורה כיצד לנהוג במקרים של ספיקות שעלולים להתפתח דווקא במשחטה כה גדולה.

 

הגר"מ נחשוני שמכהן כאמור מזה עשרות שנים כרב הקהילה החרדית בראשון לציון, הקים וניהל את מערכת הכשרות בעירו, וכיום הינו הרב הפוסק של הכשרות בעיר אשר על פיו יישק כל דבר.

אך את עיקר מומחיותו רכש כידוע הגר"מ נחשוני בכשרות המחמירה שהוא מעניק למי שיוצאים לנפוש בארץ או בחו"ל בבתי מלון שבהם קיימים מטבחי ענק. חלק מהמטבחים זקוקים להכשרה, וחלקם אינם פועלים בכשרות מהודרת בכל ימות השנה. מדובר באחת המלאכות הקשות, הסבוכות והאחראיות ביותר בתחום הכשרות ומעטים הם הרבנים הפוסקים בדורנו שציבור כה גדול של יהודים יראים ושלמים יכולים לאכול בעיניים עצומות מתוצרת קולינרית שיוצאת תחת כשרותם, בשל החששות הרבים שמלווים כל מי שעסק אי פעם במתן כשרות לבתי מלון.

הגר"מ נחשוני שליט"א הינו מיחידי הסגולה שנטל על עצמו בגיבוי מלא של גדולי הדור ופוסקי ההלכה זיע"א ולהבחל"ח שליט"א את העול הכבד - למרות המחיר האישי שנדרש ממנו כדי להגיע לתוצאה זו, בהשקעה אינסופית ובדאגה עצומה לכל פרט ופרט באמצעות צוותות שמוכשרים על ידו והוא ניצב עליהם בעינא פקיחא כל ה'מעת לעת'. כל זאת, באחריות ובמסירות שבהן פועל הגר"מ ללא לאות, כדי שהנופשים בבתי מלון שונים, בארץ ובעולם, יוכלו לסעוד בכשרות מהדרין מן המהדרין, ללא כל חשש וסרך פקפוק.

גם בימות הפסח, שבהם הופכת המורכבות בניהול מערך הכשרות לסבוכה פי כמה, לא מושך ידו הגר"מ נחשוני, וכאמור, גדולי הדור שליט"א וזי"ע סמכו את ידיהם עליו עבור מי שנזקקו לצאת לנופש בבית מלון. הללו הורו ברורות כי ישנה עדיפות ברורה לצאת לנופש כאשר על מטבח המלון מתנוססת חותמתו של הגאון רבי משה נחשוני שליט"א, משום "שעליו ניתן לסמוך בדינים כה סבוכים שנדרשת בהם פרקטיקה ועין חדה, שלא כל אדם זוכה לה" - כפי שהתבטאו אודותיו בפני קהל עדת מרעיתם.

הרב משה נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד