כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ברקע הגזירות

ישיבת מיר ממשיכה את סדר א' לאברכים עד יום חמישי

בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים הודיע ראש הישיבה לאברכים על המשך הזמן עד יום חמישי בסדר א'. ראש הישיבה כתב "ובזכות מסירות זו זה יעמוד לזכות לכלל ולקרוע גזר דיננו"

ישיבת מיר ממשיכה את סדר א' לאברכים עד יום חמישי
עצרת תפילה בישיבת מיר צילום: שוקי לרר

בעקבות המצב השורר בארץ הקודש הן בגזרות הגיוס והתקציבים על תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים והן במלחמה בדרום ובצפון הוכרז עם סיוף זמן חורף בהיכל ישיבת מיר על הארכת זמן חורף לאברכי הישיבה בסדר א' עד ליום חמישי ג' ניסן זאת לפי בקשת מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש. 

במכתב שהתפרסם בכל בנייני הישיבה נכתב על ידי ראש הישיבה וחבר מועצגה"ת הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל: "אשריכם שעמדתם על המשמר בגבורה ובעוז להגן על העולם ולהשפיע חיים לעולם ע"י עסק התורה והתפילה במזך זמן ארוך ומתוח כל כך, מתוך התנתקות מכל הבלי העולם ושקיעות בלימוד התורה בשקידה עצומה, וכעת זה זמן להתכונן לחג הפסח ולהיות לעזר ולאחסימך בבית שהוא מיסודות התרוה להיות בנושא בעול עם חבירו ובודאי עם בני ביתו".

שוקי לררראש ישיבת מיר הגרא"י פינקלצילום: שוקי לרר

וממשיך רה" "אבל א"א להתעלם מהגזירות והאסונות לאחרונה ובכלל המלחמה שבחוץ תשכל חרב ובנוסף מחדרים אימה בגזירות על עולם התורה, ובודאי יש בזה קריאה מן השמים להתחזק בתורה וזה חובתינו בעת הזו, ולאור קריאת גדולי הדור שליט"T להתחזק בלימוד התורה בבין הזמנים זה יותר מבשאר בין הזמנים, ובהתייעצות עם גדולי הדור שליט"א הננו בקריאה לאברכי הישיבה הק' להתאחד ולהתאגד יחד בשבוע הראשון של בין הזמנים בימים א' עד ג' בניסן הבעל"ט בהיכל הישיבה הק' בסדר א', ובזכות מסירות זו זה יעמוד לזכות לכלל ולקרוע גזר דיננו".

ומסיים רה"י רבי לייזר יהודה "וידעו כל בני התורה כי כל חיזוק שלהם וכל התחזקות זה מה שמחזיק את העולם ומבטל כל הגזירות, ולא יטוש ה' את עמו וכל זממם להרפות כח התורה לא יצלח ועצתם תופר ובזכות זה נוושע תשועת עולמים ובניסן עתידים ליגאל ואין ישראל נגאלים אלא בזכות התורה".

מכתבו של ראש הישיבה עורר עדים נרגשים בקרב בני הישיבה שנענעו לקריאתו וימשיכו את הזמן עד ליום חמישי.

באדיבות המצלםהמכתב של ראש ישיבת מירצילום: באדיבות המצלם

בעקבות מכתבו של ראש הישיבה ארגנו בישיבה הסעות לישיבה לצד מלגה מכובדת לאברכים שימשיכו את הזמן.

ישיבת מיר זמן חורף הרב אליעזר יהודה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד