כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דרמה במשפט נתניהו

הפרקליטות מבטלת את הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר

פרקליט המדינה הודיע לשלמה פילבר על הכוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו במשפט נתניהו | הרקע: הסתירות שהתגלו בין עדותו במשטרה לבין עדותו בבית המשפט | פילבר הגיב להחלטה ועקץ: "אני מוכן!"

הפרקליטות מבטלת את הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר
שלמה פילבר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור, על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, הודיע היום (שני) לשלמה פילבר על הכוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו. פילבר הגיב להחלטה: "אני מוכן!"

עוד לפני שנולד תיק 4000, הייתה כוונה להגיש  נגד פילבר כתב אישום. במסגרת החקירות החליט פילבר להפוך לעד מדינה והפליל את עצמו ואת ראש הממשלה נתניהו. במהלך עדותו בבית המשפט חרג פילבר בנקודות מהותיות מהעדות שמסר במשטרה שבעטיה נגנז נגדו התיק.

כבר בתחילת עדותו של פילבר התגלו סתירות מהדברים שאמר במשטרה, עליהם התבסס הסכם עד המדינה, לבין דברים שאמר בבית המשפט. התובעת עו"ד יהודית תירוש ביקשה וקיבלה מבית המשפט את האפשרות לחקור אותו חקירה נגדית, מבלי להכריז עליו כעד עוין. למעשה לא הייתה משמעות מעשית להכרזה משום שעד עוין נחקר בפועל בחקירה נגדית. הדבר גם אינו קשור להחלטה של הפרקליטות אם לבטל בעתיד את הסכם עד המדינה ולהגיש נגדו כתב אישום.

פילבר, מנגד, המשיך לטעון כי "פגישת ההנחיה" לא התקיימה לפני שנכנס לתפקידו. כשתירוש שאלה אותו אם הוא לכל הפחות יכול שלא לשלול שפגישת ההנחיה התקיימה בזמן שנפגש עם נתניהו בנושאי תקשורת לפני מינויו, הוא השיב כי "העדתי על הפגישה בצורה ברורה. בכל הפעמים, מהיום הראשון, אמרתי שהיא התקיימה בשבוע הראשון שלאחר המינוי שלי למנכ"ל משרד התקשורת".

ההגנה, נזכיר, הצליחה להטיל ספק משמעותי באפשרות שהפגישה אכן התקיימה במועד שעליו העיד פילבר, ובעקבות כך ביקשה הפרקליטות להרחיב את טווח התאריכים שבהם ייתכן שהתקיימה הפגישה. על אף שבקשת הפרקליטות לשנות את כתב האישום בהתאם נדחתה, היא עדיין יכולה לטעון ולנסות להוכיח שפגישת ההנחיה התקיימה בטווח התאריכים החדש.

שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד