כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תוותר על שטחים?

התוכנית הסודית של טראמפ לסיום המלחמה באוקראינה

בעוד הנשיא לשעבר טראמפ לא חושף בפומבי את פרטי התוכנית שלו לסיום המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, גורמים יודעי דבר מספרים כי בכוונתו לבקש מאוקראינה לוותר על חלקים משטחה. אנשי טראמפ מכחישים

התוכנית הסודית של טראמפ לסיום המלחמה באוקראינה
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר בשיחות פרטיות שהוא יכול לסיים את המלחמה של רוסיה-אוקראינה באמצעות לחץ על אוקראינה שתוותר על חלק מסוים משטחה. כך דווח ב"וושינגטון פוסט". 

תוכנית טראמפ מורכבת מדחיפה של אוקראינה לוותר על קרים ואזור הגבול דונבאס לרוסיה, כך לפי אנשים שדנו בה עם טראמפ או עם יועציו ודיברו באנונימיות מכיוון שהשיחות הללו היו חסויות. גישה זו, שלא דווחה בעבר, תהפוך באופן דרמטי את מדיניותו של הנשיא ביידן, שהדגישה את צמצום התוקפנות הרוסית ומתן סיוע צבאי לאוקראינה.

בעודו שואף לחזור לשלטון, המועמד הרפובליקני התפאר לעתים קרובות בכך שהוא יכול לנהל משא ומתן על הסכם שלום בין רוסיה לאוקראינה בתוך 24 שעות אם ייבחר, ​​עוד לפני כניסתו לתפקיד. 

יחד עם זאת, טראמפ סירב שוב ושוב לפרט בפומבי כיצד יסיים במהירות מלחמה שהתחוללה במשך יותר משנתיים והרגה עשרות אלפי חיילים ואזרחים. 

אנשי טראמפ סירבו להתייחס ישירות לשאלות ששאל ה"וושינגון פוסט" אודות כוונתו של טראמפ לקדם ויתור על שטחי אוקראינה. 

"כל ספקולציות לגבי תוכניתו של הנשיא טראמפ מגיעות ממקורות אלמוניים וחסרי ידיעה שאין להם מושג מה קורה ומה יקרה", אמרה דוברת הקמפיין של טראמפ קרוליין לאוויט.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונלד טראמפ הנשיא ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד