כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבצע להצלת הבן

משפחה מחאן יונס מטופלת בבית החולים שיבא

מנכ"ל שיבא פרופ' יצחק קרייס בכנס של "תגלית" בניו יורק על מקרה ייחודי של הצלת חיי ילד מחאן יונס. האם ילדה בן נוסף בהמלצת הרופאים כדי לבצע השתלת מח עצם לבנה האחר שחולה בלוקמיה

משפחה מחאן יונס מטופלת בבית החולים שיבא
אילוסטרציה צילום: unsplash

במרכז הרפואי שיבא בתל השומר שוהה משפחה מחאן יונס בעקבות מבצע מוצלח להצלת הבן שלקה בלוקמיה. מנכ"ל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס, סיפר בכנס "תגלית" בניו יורק כי הרופאים המליצו לאם ללדת עוד ילד כדי לבצע השתלת מח עצם - וכך היה. האם ילדה בסמוך ל-7 באוקטובר ומאז היא שוהה עם שני הבנים בבית החולים.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet, הסיפור על המשפחה העזתית, שאותו חשף פרופ' קרייס בנאום סגור בכנס, החל עוד לפני מתקפת הטרור של 7 באוקטובר. באותם הימים טיפל שיבא באופן שגרתי בפלסטינים שהגיעו מרצועת עזה. אמא מחאן יונס הגיעה עם בנה שחולה בסרטן הדם (לוקמיה) והיה צריך השתלת מח עצם בדחיפות.

לאחר שלא נמצא לילד תורם, הציע בית החולים לאמא לקחת תרומת מח עצם מאח תינוק נוסף שבדיוק נולד, כדי שיוכלו להשתילו אצל הילד החולה, וכך היה.

לאחר הלידה בוצעה השתלת מח העצם לפי התוכנית המקורית של הרופאים: מח העצם נלקח מהתינוק שנולד בשיבא והושתל בילד חולה הלוקמיה. הילד החולה החלים, אך מאז שוהים בבית החולים האם ושני ילדיה ואינם יכולים לשוב לביתם.

"שיבא הוא בית חולים של שלום וסמל של דו-קיום שבו מעניקים טיפול רפואי לכולם. אנחנו מטפלים בפלסטינים, אנחנו משתפים פעולה עם פלסטינים, אנחנו מחסנים פלסטינים. אנחנו שותפים לאותו גורל", אמר פרופ' קרייס ל-Ynet, "כשיש אזעקה בגלל מתקפת טילים, אימהות יהודיות ופלסטיניות יושבות ביחד באותו מקלט. 25% מהילדים בשיבא הם מהגדה המערבית. אנחנו מטפלים במקרים הקשים ביותר. טיפלנו בחולים מעזה לפני 7 באוקטובר. אנחנו לא פוליטיקאים. ביום שאחרי המלחמה נמשיך לחיות ביחד ונמשיך לטפל בפלסטינים", הוסיף פרופ' קרייס.

 
שיבא מלחמת חרבות ברזל חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד