כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הרשת סוערת

אנשי התקשורת מגיבים לדרמה במשפט נתניהו: "פילבר ישפיל אותם"

הרשתות החברתיות סוערות בשעה האחרונה בעקבות התפנית במשפט נתניהו עם ביטול הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר. אנשי התקשורת הגיבו לדרמה ורובם תקפו את הפרקליטות על העיתוי וחלקו את המשמעויות של ביטול ההסכם ומה הוביל אליו

אנשי התקשורת מגיבים לדרמה במשפט נתניהו: "פילבר ישפיל אותם"
פילבר במסדרונות בית המשפט צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

פרקליטות המדינה הודיעה הערב (שני) לשלמה פילבר על ביטול הסכם עד המדינה עמו בעקבות הפרתו. הכתבים והפרשנים הגיבו לדרמה כל אחד מנקודת עמדתו הפוליטית כמובן.

כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, כינה את פילבר "שקרן" וכתב: "ההודעה שהודיעה היום הפרקליטות לעד המדינה השקרן ⁦שלמה פילבר‬⁩ והעובדה שככל הנראה יוגש נגדו כתב אישום כפוף לשימוע בעקבות הפרת הסכם עד המדינה, היא מסר חשוב שמעבירה הפרקליטות לנאשמים עבריינים (לכאורה כמובן): יש מחיר להפרת הסכם עד מדינה. אי אפשר לשקר שוב ושוב ולהתחמק". 

"‏מעניין אם פילבר דיבר גם היום עם החבר הכתב שלו מחדשות 12 כדי ש"יהרוג את הסיפור תקשורתית"", כשהוא מתכוון ככל הנראה לפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל.

"אתה מרגיש בנוח עם שפת הביבים הזו? זו העיתונות שאתה חושב שצריכה להיות בישראל? עצוב", הגיב לו חנן גרינווד מ'ישראל היום'.

ואפרופו עמית סגל, הוא הגיב לדרמה במשפט נתניהו וכתב: "לאור העובדה שכל שותפיו ל״פשע״ יצאו בלא כלום, מדובר בנקמה על עדותו".

עוד כתב: "שנתיים חלפו מאז שפילבר סיים להעיד, פתאום נזכרו בפרקליטות בתשתית הראייתית שהתגבשה לה. מנחש שהתיק לא יסתיים בהרשעה, לא בטוח בכלל שבהעמדה לדין כי כמו שאמר פעם השר חיים כץ: במדינת ישראל ההליך הוא העונש".

כתב המשפט של 'כאן', אבישי גרינצייג ציין כי מדובר ב"שערורייה". הוא מנה את השתלשלות התיק וכתב: "חקירת תיק 4,000 החלה רשמית בפברואר 2018. כתב האישום בפרשה זו נגד ראש הממשלה ובני הזוג אלוביץ הוגש בינואר 2020, לאחר שימוע שנערך לשורת חשודים".

"‏תוך פחות משנתיים: חקירת שוחד מסועפת, הסכמי עד מדינה, זימון לשימוע, עריכת שימוע והגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן. פילבר סיים להעיד בבית המשפט ביוני 2022".

"‏באפריל 2024 הוחלט לזמן אותו לשימוע על עצם הטענה שהפר בעדותו בבית המשפט את הסכם עד המדינה שנחתם איתו".

"‏אותו פרק זמן שנדרש לצורך כל החקירה והעמדה לדין של המעורבים בפרשת 4000, נדרש רק כדי לזמן את פילבר לשימוע על השאלה אם עדותו בבית המשפט מהווה הפרה של הסכם עד המדינה שנחתם איתו בפרשה זו. שערורייה", סיכם גרינצייג.

ח"כ טלי גוטליב מ'הליכוד', לשעבר עורכת דין פלילית במשך 22 שנה, הגיבה לביטול ההסכם עם פילבר ואמרה: "שיעור ראשון במשפטים. אם הפרקליטות מבקשת לבטל הסכם עד מדינה, המשמעות שדברי העד בבית המשפט לא שירתו את הפרקליטות. עוד זה אומר שדבריו בבית המשפט לא חיזקו את תיזת התביעה המופרכת. ביטול ההסכם הוא כותרת נואשת!".

גוטליב קבעה: "רישמו בפניכם שלא יוגש כתב אישום נגד פילבר. לא כי הפרקליטות מחבבת אותו אלא כי הוא לא ביצע כל עבירה. מלכתחילה אמרתי שהוא לא עד מדינה כי הוא לא שותף לשום פשע. לא אופתע אם שוב אהיה צודקת. הפרקליטים הבכירים בתיק הזה לעומת זאת הם דווקא כן ביצעו שורת עבירות של שיבוש הליכי משפט והפרות אמונים קולוסוליות והכל ממניעים פוליטיים זדוניים".

איש התקשורת שמעון ריקלין מ'ערוץ 14' הגיב ואמר: "מבין שהפרקליטות לחוצה בגלל קריסת תיקי נתניהו התפורים כאשר הביזיון שלהם נחשף לעיני כל. וזה מה שנקרא טעות גוררת טעות. כי להערכתי בתביעה של הפרקליטות נגד פילבר הוא ישפיל אותם. עד כדי כך שאפילו הם יתביישו לצאת מהבית. יאללה פילבר תן להם את מכת החסד התדמיתית שהם כה ראויים לה".

ביני אשכנזי, כתב המשפט של 'וואלה' הגיב ברדיו 103FM על כך שהפרקליטות ביטלה את הסכם עד המדינה עם פילבר ואמר: "הוא בעצם לא עמד בו. ראיתי את המהלומה מתקרבת כשהוא אמר שהוא לא זוכר, הוא צחק בפנים של ליאת בן ארי, היא אמרה שהוא עד עוין. פילבר ימצא את עצמו מסובך מאוד מאוד".

שלמה פילבר הסכם עד מדינה ביטול הסכם משפט נתניהו תיק 4000 אביעד גליקמן עמית סגל טלי גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד