כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת עסקת חטופים

יו"ר הכנסת: "רגעים מתוחים בהם צריך להתנהל בעצבי ברזל"

יו"ר הכנסת אוחנה לנשיא גרמניה ולנשיאת בית הנבחרים הגרמני על האפשרות למתווה שחרור חטופים: "אלו רגעים מתוחים בהם צריך להתנהל בעצבי ברזל". אוחנה הוסיף: "ישראל מתקרבת לרגעי ההכרעה במלחמה מול חמאס"

יו"ר הכנסת: "רגעים מתוחים בהם צריך להתנהל בעצבי ברזל"
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה בגרמניה צילום: בועז ארד - שגרירות ישראל בגרמניה

יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, נפגש היום (שני) עם נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר ועם נשיאות בתי הנבחרים בגרמניה, הבונדסטאג והבונדסראט; זאת במסגרת ביקורו המדיני והפרלמנטרי בגרמניה ובצרפת שנפתח היום. יחד איתו במשלחת חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

בפגישה שהתקיימה בארמון הנשיאות הגרמני עם הנשיא שטיינמאייר, אמר יו"ר הכנסת למארחו: "אתמול מלאה חצי שנה ליום השחור ביותר לעם היהודי מאז השואה. 

מהיום הראשון למלחמה, הוכחתם ש"לעולם לא עוד" אינה אמירה ריקה מתוכן ועמידתכם האיתנה לצידה של ישראל בשעותיה הקשות מהווה ביטוי של שותפות אמת שאינה מובנת מאליה במורכבות היחסים ההיסטורית שבין העמים״. 

בהקשר זה הדגיש אוחנה כי: ״ישראל מתקרבת לרגעי ההכרעה במלחמה מול חמאס. המשך תמיכתה המלאה והבלתי מתפשרת של גרמניה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה הפכה בימים אלו לקריטית יותר מתמיד להשגת היעד הזה״.

מוקדם יותר נפגש יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה עם נשיאת הבונדסטאג (בית הנבחרים הגרמני), בארבל באס. לאחר קבלת פנים חמה וחתימה בספר האורחים, נועדו השניים לפגישה בארבע עיניים. לאחר מכן הצטרפו לפגישה סגן יושב הכנסת ח"כ חנוך מילבצקי וחברת הכנסת שרון ניר.

בהצהרה משותפת לתקשורת מיד בתום הפגישה, התייחס היו"ר אוחנה לידיעות אודות עסקה אפשרית ואמר: ״מולנו מצוי אויב ציני ואכזר, שכבר נקט בעבר בשקרים ובמניפולציות רגשיות. אלו רגעים מתוחים בהם צריך להתנהל בעצבי ברזל; לבחון את רצינות הכוונות ולחבק ולחזק את המשפחות שמתפללות, כמו העם כולו שהפעם זה יקרה וכל אחינו ואחיותינו ישובו הביתה".

הנשיאה באס אמרה: "חטופים רבים עדיין מצויים בשבי חמאס. זה בלתי נסבל עבור משפחותיהם וקרוביהם. על חמאס להניח את נשקו ולשחרר את החטופים". עוד הוסיפה: "מתקפת הטרור של חמאס היתה ברברית. תגובתה של ישראל מובנת. אולם אנחנו מביטים בדאגה על המצב בעזה". באס התייחסה גם לתופעות אנטישמיות ואמרה: "התקריות האנטישמיות בגרמניה עלו. זאת תופעה מבישה. אנחנו שואלים את עצמנו איך זה קורה שיהודים מפחדים כאן שוב. אסור לאף אחד להתעלם. עלינו לעבוד על כך ביחד. "לעולם לא עוד" זה עכשיו".

מאוחר יותר הניחו היו"ר אוחנה והנשיאה באס זר פרחים באנדרטת הזיכרון לקורבנות השואה שבברלין.

כמו כן נועד יושב ראש הכנסת עם נשיאת הבונדסראט (הבית העליון של הפרלמנט הגרמני), מנואלה שווזיג - ביקור ראשון אי פעם של יושב ראש כנסת  בבונדסראט.

מחר צפוי היו"ר אוחנה להשתתף בדיון מיוחד של ועדת החוץ של הבונדסטאג, שבפניה יופיעו גם נעמה ויינברג, בת דודתו של איתי סבירסקי ז"ל, שנחטף ונרצח בשבי החמאס, ואלון גת, שאחותו כרמל עדיין בשבי. כמו כן ייפגש עם יו"ר האופוזיציה פרידריך מרץ.

ביום רביעי ימריא יושב ראש הכנסת לצרפת, להמשך פגישות מדיניות ופרלמנטריות. לפגישות יצטרפו אילת ויאיר סמרנו, אמו ואחיו של יונתן ז"ל, שנחטף מהמסיבה ברעים ונרצח על ידי חמאס.

אמיר אוחנה גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד