כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חרפה וכלימה

ראשי הקהילה היהודית בספרד מעודדים צעירים להתבולל

ההפקרות בקהילה היהודית במדריד שוברת שיאים. בכירים בקהילה היהודית שמציגים את עצמם כאורתודוקסים, מסייעים בפועל לצעירים ממשפחות אורתודוקסיות לעזוב את ההורים ולהתגורר בבתי ארגון 'עזרא' ושם הם חיים עם נכריות רח"ל

ראשי הקהילה היהודית בספרד מעודדים צעירים להתבולל
בית כנסת: אילוסטרציה צילום: pixabay

בחודשיים האחרונים סיקרנו כאן ב'בחדרי חרדים' את ההתבוללות הנוראה שמתרחשת בקהילה היהודית במדריד תחת הנהגת רבה הראשי של מדריד הרב משה בן דהאן. גורמים בקהילה היהודית איתם שוחחנו בחודשים האחרונים סיפרו על הפקרות איומה בכל הנוגע לשמירת הערכים הבסיסים של היהדות.

באחד המקרים נערך אירוע ספורט בקהילה האורתודוקסית, שם המארגנים עשו "על האש" עם בשר טרף, בקהילה לא הכחישו וטענו שזה היה בטעות.

במקרה נוסף, בבית הכנסת האורתודוקסי של הרב בן דהאן נערכה בת מצווה לילדה גויה ולא הכחיש, ותירץ את הנושא בכך שההנהלה חשבה שזה יגרום לאמא להתגייר על פי ההלכה.

במקרה נוסף ומצער שממשיך עד לרגע זה. גורמים בבית הספר מדרבנים ומעודדים את הצעירים להתערבב עם תלמידים לא יהודים. בית הספר חייב על פי חוק לקבל תלמידים לא יהודים מכיוון שבית הספר מקבל תקציבים מהמדינה. 

בבית הספר ישנם תלמידים שמתבוללים, באחד המקרים המזעזעים שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי צעיר בבית הספר ממשפחה אורתודוקסית עזב את ביתו ועבר לגור עם צעירה לא יהודיה. דניאלה שלום עובדת סוציאלית שעובדת תחת הפדרציה שתחת הרב בן דהאן, סייעה לו למצוא מקום מגורים על ידי ארגון 'עזרא' שתחת "הפדרציה היהודית" בהנהגתו של הרב בן דהאן וגם השיגה לו תמיכה כספית.

לאחר שהתגלה היכן הוא מתגורר ומי מסייע לו, משפחת הצעיר פנתה לבית הספר ולגורמים בקהילה ולרב בן דהאן והתלוננה על כך, הרב בן דהאן הביע "זעזוע" מעושה, והתלמיד חזר לבית הוריו, אך לאחר כמה ימים שוב עזב התלמיד לבית אחר שסידרה לו דניאלה שלום מארגון 'עזרא' בניגוד גמור להבטחות של הרב בן דהאן תוך נתינת גושפנקא להתבוללות.

גורמים בקהילה היהודית אומרים ל'בחדרי חרדים' כי בית הספר ומנהיגי הקהילה מעודדים התבוללות כדי למצוא חן בעיני ארגונים רפורמיים במדינה, כדי לקבל מהם תרומות ואף מצליחים בכך.

בחג הפסח הקרוב אותו תלמיד ממשפחה אורתודוקסית ככל הנראה יעשה את ליל הסדר בסביבה לא יהודית, בגלל תמיכה של גורמים ומנהיגים בקהילה, במיוחד בסיוע של דניאלה שלום. גברת שלום מארגון 'עזרא' שלמעשה פועל תחת CJM (הקהילה היהודית במדריד).

מבחינת רבה הראשי של ספרד, ארגון 'עזרא' הוא ארגון נפרד, אך באתר הארגון נאמר כי הם פועלים תחת הפדרציה היהודית שמאגדת את כל הקהילות והארגונים, כולל גופי הכשרות למיניהם. לטענת ארגון 'עזרא' גברת שלום פועלת עצמאית, אך מהמידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי גברת שלום חלק מהארגון ומסתייעת בפדרציה היהודית שמסייעת לה בפעילות המפוקפקת שלה.

אתר 'בחדרי חרדים' פנה לדניאלה שלום, לקבלת תגובה על האשמות הקשות, עד לרגע זה לא התקבלה תגובה, לכשתתקבל התגובה נפרסמה במלואה.

 

 

 

 

 

ספרד מדריד התבוללות הרב בן דהאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד