כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתחו ביקורת

עתירתו לבג"ץ לגיוס ערבים נדחתה | אמסלם: "בושה, חרפה וכלימה!"

שופטי בג"ץ דחו על הסף את עתירת השר דוד אמסלם לגייס ערבים. השר מגיב בזעם: "זו עוד סיבה מדוע חלק גדול מאוד בציבור בז לבית המשפט העליון וחושב כי מדובר בחונטה שמנהלת את המדינה. מדובר בהחלטה ביזיונית!"

עתירתו לבג"ץ לגיוס ערבים נדחתה | אמסלם: "בושה, חרפה וכלימה!"
השר דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ דחה את עתירתו של השר לשיתוף פעולה אזורי, דוד אמסלם נגד חבר מפלגתו שר הביטחון יואב גלנט בדרישה להחיל חובת גיוס גם על ערביי ישראל.

השופטים כתבו בנימוק: "העותר, מר דוד אמסלם, לעת הזו שר בממשלת ישראל, ובעבר חבר כנסת בכנסת ישראל, מגיש מעת לעת עתירות לבית המשפט הגבוה לצדק בעניינים ציבוריים שונים, המופנות נגד הדרג הממשלתי או היועצת המשפטית לממשלה. כל העתירות הללו נדחו על הסף מטעמים דומים – בין משום שטענותיו נטענו ללא הנחת תשתית תומכת הולמת ובין בשל העובדה שבניגוד לדרישה הבסיסית מכל עותר, ציבורי כפרטי, השר אמסלם לא הקדים פנייה לעתירה, ולא טרח כלל לברר עם המשיבים (במקרה זה, עמיתיו לשולחן הממשלה) מהי התייחסותם לטענותיו קודם שהגיש עתירתו". לכן קובעים כי "דינה של עתירה זו להידחות על הסף אף היא – גם הפעם בשל אי מיצוי הליכים".

שופטי העליון נועם סולברג, עופר גרוסקופף וחאלד כבוב מסבירים: "כלל הוא כי בטרם הגשת עתירה לבית משפט זה, על העותר להקדים ולפנות לרשות המוסמכת ולהציג בפניה את הטענות שעליהן נסובה העתירה, על מנת שתוכל לשקול אותן ולהגיב להן. הרציונל הטמון ביסוד כלל זה הוא כי ייתכן שהפנייה המוקדמת תייתר את הצורך בפנייה לבית המשפט, ולמצער תביא לחידוד המחלוקת בין הצדדים ולמיקוד התשתית העובדתית והמשפטית הדרושה לצורך ביקורת שיפוטית".

יונתן זינדל, פלאש 90השופט נועם סולברגצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדבריהם, "העותר מודע היטב לכלל זה, ולראיה – לאחר שנדחתה עתירתו הקודמת, ביום 23.3.2022 פנה למשיבים בעניין מושא העתירה. ואולם, לא ניתן לראות במכתב זה – אשר צורף לעתירה דנן ועליו בלבד היא נשענת – כמקיים את חובת מיצוי ההליכים. כך, הן משום שמאז נשלח המכתב חלו תמורות משמעותיות, ובכלל זה נבחרה כנסת חדשה, ובעקבותיה מונתה ממשלה אשר הביאה לחילופי גברי בכהונת שר הביטחון והן בשל חלוף הזמן שעבר מאז נשלח המכתב (למעלה משנתיים), אשר בהיעדר פעולה נוספת מצידו של העותר, מצדיק, כשלעצמו, עריכת פנייה עדכנית. אשר על כן, העתירה נדחית. משלא נדרשו תגובות, אין צו להוצאות".

תגובת השר: "השקר הופך לאמת והאמת הופכת לשקר"

השר דודי אמסלם הגיב לפסילת עתירתו לגיוס ערבים בבג"ץ ואמר: "לא יתכן שבמקום להיות מדינה עם בג"ץ, אנחנו נהיה בג"ץ שיש לו מדינה. פשוט לעג לרש. אנחנו חיים בתקופה של חושך משפטי עצום - השקר הופך לאמת והאמת הופכת לשקר".

יונתן זינדל, פלאש 90השר דוד אמסלםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדברי השר: "זו עוד סיבה מדוע חלק גדול מאוד בציבור בז לבית המשפט העליון וחושב כי מדובר בחונטה שמנהלת את המדינה. מדובר בהחלטה ביזיונית!".

"עליכם אמרו חז"ל "גם אויל מחריש חכם יחשב"...  ובאשר לאמסלם, אצלכם העיקרון הוא תמיד אותו עיקרון, כשהוא עם כובע שואלים אותו למה עם כובע וכשהוא בלי כובע שואלים אותו למה בלי כובע... בושה, חרפה וכלימה!". דברי אמסלם.

דוד אמסלם בית המשפט העליון בג"ץ גיוס ערבים עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד