כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא נהרוג את כולם"

האלוף משרטט: כך עזה תיראה אחרי המלחמה

שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי ישראל מוכנה לשלם מחיר עבור עסקת חטופים אפשרית • אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, הביע את דעתו

האלוף משרטט: כך עזה תיראה אחרי המלחמה
תושבי עזה צופים בהריסות צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בצל הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים בתמורה להפסקת אש, נפגש היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במקביל, שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי "אנו נמצאים בנקודה מתאימה לעסקת חטופים ומוכנים לשלם מחיר". אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל וכיום עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, אשר הביע את דעתו בנושא ברדיו 103FM והסביר מהם היעדים הצבאים שעדיין לא הושגו ברצועה. 

"צה"ל הוציא את האוגדה והיא מתכוננת להיכנס לרפיח. אם תהיה עסקה, אז כל הכניסה לרפיח תידחה, אבל אם לא תהיה עסקה, האוגדה הזאת תהיה מוכנה לאחר שלב של הזזת האוכלוסייה שיתחיל ודאי לאחר עיד אל־פיטר, להיכנס לרפיח. בשביל זה היא הוצאה החוצה, לנוח, להתארגן, לטפל בכלים שלה, לגמור את התוכניות על רפיח שהיא כבר התחילה לתכנן ולהיכנס לרפיח", אמר עמידרור.

לדבריו, "אנחנו רוצים להגיע למצב שברצועת עזה אין ארגון מסודר של חמאס, כארגון הוא לא קיים. אנשי חמאס יהיו שם, אנחנו לא נהרוג את כולם, את כל ה-40 אלף, לא נגיע לכל אחד הביתה ונהרוג אותו, אבל לא יהיו מפקדות, לא יהיו מקומות שבהם הם יכולים לייצר רקטות, לא יהיה מערך מודיעין, כל המערכת המאורגנת תחוסל, כמו בצפון רצועת עזה".

Miriam Alster/FLASH90יעקב עמידרור ונתניהו ב-2013צילום: Miriam Alster/FLASH90

אתה אומר שבעצם נעבור מתישהו לבט"ש עזתי כמו ביו"ש?

"נכון אבל יהיו שני שלבים. השלב הראשון יימשך סדר גודל של חצי שנה-שנה, הוא יתחיל לאחר שצה"ל יפרק את הגדודים ברפיח וישתלט על ציר פילדלפי ויחסום, אם יש שם מנהרות, ויש לנו עוד שני גדודים שלא טיפלנו בהם באזור מחנות המרכז. במשך חצי שנה עד שנה נצטרך להמשיך ולנקות את עזה עם כוחות יותר גדולים. רק לאחר הניקוי הזה שנוודא שבאמת אין בשום מקום מפעל לייצור רקטות, אין מפקדה, אין מחשבים, אין איזו התארגנות בעלת ערך, אז נעבור למצב שכל שטח עזה הוא כמו שטח A".

"לאנשים יש תמונת ניצחון כמו במלחמת העולם השנייה, שבאים וחותמים על משהו או אני לא יודע מה, לא. הניצחון, פירושו, שאין שם רקטות לירות על מדינת ישראל ולא מייצרים רקטות חדשות ואנחנו מטפלים בטרור שם כמו שאנחנו מטפלים בטרור ביו"ש, יהיה להם קלאצ'ניקוב עם RPG, מדי פעם אני מתאר לעצמי שמישהו ימצא איזו רקטה ויירה אבל באופן עקרוני, רמת האיום משם תרד ב־99 אחוז, לא במאה,. אבל ב-99 אחוז", סיכם. 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל יעקב עמידרור רדיו 103FM הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד