כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לרגל ראש חודש

למעלה מאלף איש בקברו של רבי נחמן מברסלב באומן

למעלה מאלף מחסידי ואוהדי ברסלב עשו את הדרך הארוכה לעיר אומן שבאוקראינה כדי לשהות בציון רבי נחמן מברסלב ביום ערב ראש חודש ניסן

למעלה מאלף איש בקברו של רבי נחמן מברסלב באומן
מתפללים אצל רבי נחמן מברסלב באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

חסידי ברסלב מקפידים להגיע בימי ראש השנה לאומן. רבי נחמן דיבר על החשיבות להגיע אליו בראש השנה ואמר ש"אין דבר גדול מזה", והוסיף "איש בל יעדר!".

רבים מחסידי ברסלב נוהגים לעלות ולהתקבץ באומן בעוד שלושה זמנים עיקריים והם 'שבת חנוכה' ו'חג השבועות', זמן קבלת התורה, שבזמנים אלו היו נהוגים בקרב חסידי ברסלב עוד בחייו של רבי נחמן ו'ערב ראש חודש ניסן' שהיו רבים שהיו עולים לציון הקדוש באומן בימיו של רבי נתן מברסלב.

גם השנה למעלה מאלף מחסידי ואוהדי ברסלב עשו את הדרך הארוכה לעיר אומן שבאוקראינה כדי לשהות בציון רבי נחמן מברסלב ביום ערב ראש חודש ניסן כשרבים מהם נשארים אף ליום ראש חודש ניסן - יום הולדתו של רבי נחמן מברסלב.

ריקודים באומן צילום: דוד שדה

רבים מהם אף הקדימו את נסיעתם לפני השבת שעברה פרשת שמיני – שבת מברכים ניסן לקראת ההתקבצות הגדולה בערב ראש חודש ניסן ושהו באומן כבר מערב השבת.

גבאי ציון רבי נחמן הרב נתן צמח מספר כי "אכן במשך השבת האחרונה היו היכלי הציון מלאים מאוד, והתקיימו מניינים רבים בכל היכלי התפילה השונים שבמתחם הציון הקדוש".

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון אמר: "במהלך השבועות האחרונים ערכנו פגישות היערכות עם כלל הגורמים הרלוונטיים ברשויות השונות כדי להיערך כראוי לקראת הגעת חסידי ברסלב בראש חודש ניסן ולהבטיח עבורם שהות בטוחה ושקטה, ולאפשר לאורחים להתפלל על קברו של רבי נחמן ללא דאגות מיותרות".

עוד אמר הרב נתן בן נון: "הפעלנו במלוא המרץ את צוות העובדים במשך כל התקופה האחרונה כדי להכין את כל הדרוש ואת מתחמי הציון השונים לקראת ראש חודש ניסן. כמו כן פתחנו את המקווה הגדול שבבניין הקלויז לטובת המתפללים הרבים שהגיעו לאומן".

ברסלב אומן ראש חודש אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד