כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ארונו יגיע לישראל

מופלג בתורה ויראת שמים: הגאון רבי בנימין צבי קפלן זצ"ל

הגאון רבי בנימין צבי קפלן זצ"ל מארה"ב נפטר בגיל 68 לאחר דימום בראשו בשבוע שעבר. צאצא של מרן המשגיח רבי ירוחם ממיר ורבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל

מופלג בתורה ויראת שמים: הגאון רבי בנימין צבי קפלן זצ"ל
רבי בנימין צבי קפלן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה על פטירתו של הגה"צ ר' בנימין צבי קפלן זצ"ל לאחר שעבר בשבוע שעבר דימום בראשו והוא בן 68 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל בן הגאון ר' נתן זצ"ל מח"ס 'תורת נתן' ו‘נזר הקודש' ומרת חנה גלרנטר ע"ה היה נכדו הגאון רבי ישראל חיים קפלן זצ"ל ראש ישיבת "תורת חסד" בבריסק וכראש ישיבה ומשגיח בישיבת בית מדרש עליון במונסי שבארצות הברית. שהיה חתנו של מרן המשגיח דמיר הגאון הצדיק רבי ירוחם ליבוביץ זצ"ל ומרא דארעא דישראל מרן הגרי"ח זוננפלד זצ"ל.

היה תלמיד מובהק לרבותיו בישיבת בית מדרש גבוה לייקווד המשגיח הגאון הצדיק רבי נתן מאיר וואכטפוגל זצ"ל וראש הישיבה הגאון רבי יוסף חיים שניאור קוטלר זצ"ל.

באדיבות המצלםעם ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקיצילום: באדיבות המצלם

היה איש יקר מאד, נעלה ומוכתר בכל מידה טובה ומעלה, היה נח לשמים, אוהב ומשמח את הבריות ומקרבן לאבינו שבשמים, מופלג בתורה מוסר ויראת שמים טהורה, התורה הייתה משוש כל חייו.

גידל את צאצאיו לתורה ע"פ הדרך המסורה, מיוחד בהיותו נושא בעול עם חברו בכל לבו נפשו ומאודו,

נשמתו עלתה בסערה השמימה למגינת לב כל קרוביו אוהביו ומכיריו.

רק לפני פחות משבוע נפטר גיסו הרב החסיד רבי שמואל אייזנבך זצ"ל מחשובי חסידי סאדיגורה בביתר עילית ומלמד תשב"ר במשך שנים רבות והוא בן 53, לאחר שחלה בשנה האחרונה במחלה הנוראה. רעייתו שתחי' אחותו של הרב קפלן תשב כעת שבעה גם על אחיה. 

המשפחות המתאבלות: קפלן, צוקרמאן, קיטיי, כ"ץ, גלרנטר, פרייברג, רכטשפר, קרויזר, אייזנבאך, שפירא.

ארונו יגיע לארץ הקודש והלוויתו תצא מחר, יום שלישי ר"ח ניסן בשעה 14:00 בצהריים (משוער) מבית הלוויות שמגר בירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב בנימין צבי קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד