כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חסדי השם

אחד הפצועים קשה שב להכרה: "הוא נולד מחדש"

חודש וחצי לאחר שנפצע אנושות ברצועת עזה, שב החייל ארי שפיץ להכרה מלאה והוא מצליח לתקשר עם משפחתו. המשפחה עדכנה שארי השתתף בשיחת וידאו ללא מילים עם חברו שהתחתן אתמול. משה אהרן בן לאה בילא לרפואה שלמה

אחד הפצועים קשה שב להכרה: "הוא נולד מחדש"
ארי שפיץ צילום: באדיבות המשפחה

ארי שפיץ (21), לוחם גבעתי, שב להכרה מלאה חודש וחצי לאחר שנפצע אנושות ברצועת עזה. ארי נפצע בפיצוץ מטען בשכונת זייתון בצפון הרצועה ונחשב לאחד הפצועים הקשים במלחמה. הרופאים והצוותים הנוספים בבית החולים סורוקה נלחמו על חייו לילות כימים. אימו לאה סיפרה ל-Ynet: "ביום חמישי, לאחר שארי פקח עיניים, הוא הנהן בתשובה לשאלה שהפנינו אליו, כאילו נולד מחדש". לאחר שהעירו אותו, הרופאים נאלצו להרדים אותו מחדש ורק היום הצליחו להוריד את ההרדמה לחלוטין.

ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בסורוקה, סיפר על מצבו: "ארי הובהל לחדר הטראומה של המרכז הרפואי סורוקה במסוק, כשמצבו קשה. הפגיעה המורכבת חייבה ניתוח ממושך – כאשר מיד לאחריו הועבר למחלקה לטיפול נמרץ כללי, שם הוא מטופל, מורדם ומונשם. בשלב זה לא נשקפת סכנה לחייו, אולם ברור לכולנו כי לפניו עדיין דרך ארוכה ומלאת מהמורות. נמשיך לטפל בו במסירות, ולעמוד לצד משפחתו ככל שידרש".

"אנחנו אחרי 41 יום של מסע ארוך. זה ניסי ניסים", אמרה לאתר ווינט אתמול האם לאה שלא איבדה תקווה אפילו לרגע אחד, "ארי עדיין מונשם אבל אנחנו מנהלים שיחות עם מצמוצי עיניים. לא נוכל לדעת באמת מה המצב שלו עד שיורידו את ההנשמה. הוא התרגש. השיקום ייקח זמן. אבל הסיפור שלו יהיה סיפור טוב. הוא חזק וגיבור".

המשפחה שיתפה בווטסאפ: "מעדכנים מוקדם מהרגיל כדי לשתף אתכם בבשורות הטובות. ההתקדמות של ארי היום היא ממש ניסי ניסים. מהבוקר ארי בהכרה מלאה, וממש מתקשר איתנו. ארי עדיין מונשם ולכן הוא לא יכול לדבר. ארי עלה לשיחת וידיאו עם חבר שמתחתן הערב, בלי מילים, והשיחה הייתה מאוד משמעותית. למרות ההנשמה, ארי הצליח לומר לנו ולראש הישיבה כמה מילים. מהבוקר ארי מחלק בנדיבות חיוכים לכל הצוות. כמות דמעות השמחה שירדו היום בטיפול נמרץ, שלנו, ושל הצוות המסור שמלווה אותנו היא מדהימה".

"אנחנו קוראים לציבור כולו להצטרף למרוץ", אמרה האם לאה, "לעשות מעשים טובים ולהתפלל לרפואתו של ארי (משה אהרן בן לאה בילא) וכל הפצועים, ולמען הילדים בסיכון ומודים לה' על הניסים שעשה עמנו".

 

ארי שפיץ מבצע חרבות ברזל סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד