כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במאמר דעה משותף

מנהיגי ירדן, צרפת ומצרים: "הפסקת אש בעזה עכשיו"

נשיא צרפת עמנואל מקרון, מלך ירדן עבדאללה ונשיא מצרים א-סיסי במאמר משותף ב'וושינגטון פוסט': "הפסקת אש בעזה עכשיו". עוד כתבו: "אנו מדגישים את הדחיפות ביישום דרישת מועצת הביטחון לשחרור מיידי של כל החטופים"

מנהיגי ירדן, צרפת ומצרים: "הפסקת אש בעזה עכשיו"
פעילות הלוחמים בעזה צילום: דובר צה"ל

עבדאללה מלך ירדן. עמנואל מקרון נשיא צרפת. עבד אל פתח א-סיסי נשיא מצרים, במאמר משותף ב'וושינגטון פוסט' קוראים להפסקת אש 'עכשיו'.

"המלחמה בעזה והסבל ההומניטרי הקטסטרופלי שהיא גורמת חייבת להסתיים כעת. אלימות, טרור ומלחמה לא יכולים להביא שלום למזרח התיכון. פתרון שתי המדינות יהיה הדרך האמינה היחידה להבטחת שלום וביטחון לכולם, ולהבטיח שפלסטינים והישראלים לעולם לא יצטרכו לחיות מחדש את הזוועות שפקדו אותם מאז הפיגוע ב-7 באוקטובר" כתבו המנהיגים.

עוד כתבו: "לאור המחיר האנושי הבלתי נסבל של המלחמה, אנו, מנהיגי מצרים, צרפת וירדן, קוראים ליישום מיידי וללא תנאי של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2728. אנו מדגישים את הצורך הדחוף להביא להפסקת אש קבועה בעזה".

"אנו מדגישים את הדחיפות ביישום דרישת מועצת הביטחון לשחרור מיידי של כל החטופים, ומאשרים את תמיכתנו במשא ומתן המתווך על ידי מצרים, קטאר וארה"ב להפסקת אש, כמו גם נושא החטופים והאסירים".

המנהיגים התייחסו למותם של עובדי ארגון סיוע הומניטרי שנהרגו בשוגג על ידי צה"ל: "סוכנויות האו"ם, כולל סוכנות, וארגונים הומניטריים ממלאים תפקיד קריטי בפעולות הסיוע בעזה. יש להגן עליהם ולהעניק להם גישה מלאה, לרבות בחלקה הצפוני של רצועת עזה. אנו מגנים הרג עובדי סיוע הומניטרי, כולל שיירת הסיוע של World Central Kitchen".

"אנו חוזרים על דרישת מועצת הביטחון להסיר חסמים לסיוע הומניטרי ולהקל באופן מיידי בכל נקודות המעבר, לרבות בצפון רצועת עזה ובאמצעות מסדרון יבשתי ישיר מירדן, כמו גם דרך הים. אנו, מנהיגי מצרים, צרפת וירדן, נחושים להמשיך ולהגביר את מאמצינו לענות על הצרכים ההומניטריים, הרפואיים והבריאותיים של האוכלוסייה האזרחית בעזה, בתיאום הדוק עם האו"ם והשותפים האזוריים".

השלושה התייחסו גם לגדה המערבית: "אנו קוראים להפסיק את כל הצעדים החד-צדדיים, כולל התנחלויות והחרמת קרקעות. אנו גם קוראים לישראל למנוע אלימות מתנחלים. אנו מדגישים את הצורך לכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי באתרים הקדושים למוסלמים ולנוצרים בירושלים, ואת תפקידו של הווקף הירדני".

 

 

 

מצרים ירדן צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד