כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ביתר: גני משחקים שודרגו במיליוני שקלים

המתקנים החדשים גבוהים וגדולים יותר, מכילים אתגרים חדשים ומתאימים ליותר ילדים • השלב הבא: מבצע שיקום רחובות

ביתר: גני משחקים שודרגו במיליוני שקלים

עיריית ביתר עילית נמצאת בימים אלו בשיאו של מבצע גדול לשדרוג כללי של הפארקים וגני המשחקים העירוניים. בשבועות האחרונים מבצעים עובדי העירייה עבודות נרחבות בגני המשחקים ובפארקים ברחבי העיר, ומחדשים אותם כליל, וזאת בתקציב נכבד ומיוחד שהוקדש לנושא.

במסגרת העבודות, הכוללות עשרות פארקים וגינות משחקים בכל רחבי העיר – בדגש על גבעה א', שם הפארקים ישנים יחסית יותר – פושטים עובדי העירייה על הפארקים, ומטפלים בהם מכף רגל עד ראש, כולל החלפת תשתיות, מתקני משחקים, ריבוד ועוד.

מתקני המשחקים החדשים שמתקינה העירייה כעת, הינם מתקנים מתקדמים של 3-4 קומות, גדולים יותר בנפח, כך שמאכלסים יותר ילדים בו זמנית, דבר משמעותי ביותר, בעיקר בשעות העומס אחר הצהרים ובשבתות.

לדברי מחזיק תיק שפ"ע יעקי הרשקופ, שמלווה את העבודות מקרוב, "המתקנים החדשים הם לא רק מתקדמים, מאתגרים ומעניינים יותר לילדים, אלא גם בטיחותיים יותר, ועומדים בתקן החדש העדכני ביותר של מכון התקנים".

העבודות כוללות גם החלפת הריבוד במקום והוצאת משטחי הגומי שנאכלו ונקרעו, במקומם מציבה העירייה דשא סינטטי מיוחד, שמתחתיו משטחי בלימה, המיועדים לספוג את הנפילות של הילדים המשחקים.

לדברי מנהל מח' שפ"ע יוסי יונה, "התחלנו את השדרוג מזמן, חשפנו את הגנים והוצאנו את מתקני המשחקים הישנים שלא עמדו בתקן העדכני ונפסלו ע"י יועץ הבטיחות. כעת, הודות לתקציב המיוחד שהשיג ראש העיר, התחלנו בחודשים האחרונים בשדרוג הגנים ובהצבת מתקני המשחקים החדשים".

ראש העיר מאיר רובינשטיין הורה למח' שפ"ע להגביר את קצב העבודות, כך שבכל סוף שבוע ייחנכו פארק או גינה מחודשת, ובחודשים הקרובים ממש יסתיימו עבודות השדרוג בכל רחבי העיר.
עד כה, הסתיימו העבודות בגינת המשחקים ברח' נדבורנה, בסוף השבוע האחרון הסתיימו העבודות בפארק ברח' מבוא מרגלית, בשבועות הקודמים נחנכו שלושה גנים צמודים ברח' בעל התניא, ובשבוע הקרוב ייחנך בעז"ה הפארק הענק ברח' בבא סאלי (מאחורי שפע שוק), שם יוצב מתקן משחקים ענק בגובה של 4 קומות.

הפארק האחרון והגדול בסדרה, יהיה פארק הירשפלד. שם, יש לציין, חלק גדול מכר הדשא, יוסב למתקן משחקים גדול במיוחד.

בעירייה קוראים לציבור לשמור על שלמות הגינות ומתקני המשחקים: "הם נועדו למענכם, אנא השגיחו עליכם", אומר ראש העיר, "השקענו סכומי עתק של מיליוני שקלים לרווחת ולהנאת הילדים, אל תתנו לאף אחד להרוס את המתקנים הללו".

בעירייה קוראים לציבור לפקוח עין, ולדווח מיידית על כל גורם המנסה לחבל בגינות ובמתקנים. בשבועות האחרונים כבר אירעו מקרי חבלה בגנים, ובעירייה עומדים להציב מצלמות אבטחה, ע"מ למגר התופעה.

בצד הבשורה על החידוש הגנים, בעירייה מסיימים בימים אלו להכין את "מבצע הרחובות" עליו דווח אשתקד, במסגרתו – בכל שבוע יפשטו עובדי העירייה על רחוב אחר ויחדשו את פניו, כך עד לסיום שיפוץ מקיף לכל רחובות העיר.

כזכור, שם המבצע ניתן לבחירת התושבים, כאשר התושב שהשם שהציע נבחר – הרחוב בו הוא מתגורר יהיה הראשון שיטופל במסגרת המבצע. שם המבצע כבר נבחר, העירייה החלה בהיערכות לביצוע, ובשבועות הקרובים תפרסם העירייה את כל הפרטים, כולל פירוט הרחובות שיטופלו במהלך התקופה הקרובה.











ביתר גנים משחקים רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד