כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מהיכן שוגר הכטב"מ?

האזעקה באילת: יירוט היסטורי של מערכת 'כיפה ימית'

כלי טייס בלתי מאויש הופל מעל חופי אילת באמצעות הגרסה הימית של מערכת כיפת ברזל שנעשה בה שימוש לראשונה באירוע אמת. ההערכה היא שהכטב"מ שוגר מעיראק

האזעקה באילת: יירוט היסטורי של מערכת 'כיפה ימית'
מערכת כיפה ימית בפעילות צילום: דובר צה"ל

אזעקה עולה ויורדת פילחה אמש (שני) בשעה 23:32 את השקט בעיר הנופש אילת בעקבות מטרה חשודה שעשתה דרכה על המרחב. כעבור דקות נשמעו פיצוצים והיו מי שראו במו עיניים מקרוב ממש את יירוט כלי הטיס העוין. 

דובר צה"ל מסר הלילה (שלישי) כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בעיר אילת ובחבל אילות, כוחות חיל הים זיהו מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח מדינת ישראל ויירטו את המטרה בהצלחה באמצעות מערכת "כיפה ימית". המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

יירוט הכטב"מ מעל שמי אילת צילום: מתוך הטלגרם של דורון קדוש, גל"צ

הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש מרחיב פרטים ומציין כי מדובר ביירוט מבצעי מוצלח ראשון של ״כיפה ימית״ מספינת טילים מסוג ״סער 6״ מערכת המפותחת ומיוצרת ע״י חברת רפאל. 

זו מערכת הגנה אווירית שהיא למעשה הגרסה הימית של מערכת כיפת ברזל. היא יושבת על הסטי"ל, ומיועדת ליירט איומים אוויריים במרחב, גם כדי להגן על הספינה עצמה וגם על האזור כולו. אמש שוגרו שני מיירטים לעבר המטרה החשודה והיא יורטה בהצלחה. 

דובר צה"למערכת כיפה ימית בפעילותצילום: דובר צה"ל

לדבריו, שוב יירוט היסטורי שמתבצע במלחמה הזו, שמותחת את מערכי ההגנה הישראליים עד לקצה ומביאה את צה״ל להשתמש באופן מבצעי במערכות שלא נוסו מעולם: חץ 2, ⁠חץ 3 ו⁠מערכת כיפה ימית.

בצה"ל מציינים כי הכטב"מ שיורט מעל מפרץ אילת שוגר מכיוון מזרח. ולכן ייתכן שמדובר בשיגור מעיראק כפי שקרה מספר פעמים בשבועות האחרונים. אולם עד כה מליציית הטרור המכנה את עצמה "ההתנגדות האסלאמית" בעיראק טרם נטלה אחריות על השיגור.

 

מערכת יירוט כיפה ימית יירוט כטב"מ אילת עיראק ההתנגדות האסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד