ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מוכרת מ-2019

צה"ל "שלט" במנהרה? לוחם נהרג | פרטים חדשים נחשפים

למרות הודעת צה"ל במוצ"ש כי הושמדה מנהרה שנשלטה בתצפית ובאש לאורך המלחמה והיא גם מוכרת מאז בניית המכשול מ-2019, מסתבר שלוחם נהרג וכמה נפצעו מירי מחבלים מתוך אותה מנהרה

צה"ל "שלט" במנהרה? לוחם נהרג | פרטים חדשים נחשפים
הדמייה מנהרה בכיכר החטופים בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

צה״ל חשף במוצאי השבת האחרונה כי הושמדה מנהרה התקפית של חמאס שחדרה לשטח מדינת ישראל למרחק של כ-500 מטר באזור קיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה.

בצה"ל ציינו כי מדובר במנהרה שהתגלתה עם הקמתו של המכשול התת קרקעי בשנת 2019. במסגרת הקמת הקיר התת קרקעי, הוחלט שלא להשמיד את המנהרה. 

בצה"ל ציינו עוד כי המנהרה לא שימשה לטבח 7/10 ונשלטה בתצפית ובאש לאורך המלחמה.

אולם העיתונאי שי לוי מדווח ב'Mako', כי אמנם היא לא שימשה את חמאס במתקפת הפתע בחג שמחת תורה, אולם מאותה מנהרה יצא מחבל בצד העזתי והרג את הלוחם תמיר ברק הי"ד בן ה-19 בנופלו. 

אתר צה"לסמל תמיר ברק הי"דצילום: אתר צה"ל

עוד חושף לוי כי מול קיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה הייתה מנהרה שמוגדרת בצה"ל "התקרבות לגדר" שגם אותה הכירו בצה"ל, וגם דרכה יצאו במספר מקרים מחבלים, בשטח הרצועה, ותקפו את הכוחות שנכנסו לדרום עזה.

מסתבר כי בפועל, חמאס השתמש באותה מנהרה  כדי לתקוף את כוחות צה"ל על הגדר ובקרבתה, כבר בימים הראשונים של המלחמה, עוד לפני התמרון הקרקעי. בכתבה ב'Mako' מצוין כי לפחות שתי היתקלויות כאלה תועדו באוגדה 143 של צה"ל מכיוון אותה מנהרה.

אחת מהן היתה עוד בטרם נכנס צה"ל לבצע את התמרון הקרקעי. כוח מצומצם נכנס ב-22 באוקטובר כדי לאתר גופות של ישראליים שהיו פזורים בשטח הסמוך לגדר עם כיסופים ואותו כוח של חיל הנדסה הותקף בידי חוליית מחבלים ששיגרה טיל RPG לעברם. ממנו נהרג סמל תמיר ברק הי"ד ומספר חיילים נוספים נפצעו.

השמדת מנהרה מנהרת טרור תמיר ברק לוחם נהרג מלחמת חרבות ברזל דובר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד