כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ביקורת חריפה

בנסיכות תומכת הטרור מתגוננים: "קטאר לא משלמת לחמאס"

שגרירות קטאר בוושינגטון הגיבה ליו"ר ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, לאחר שטען כי קטאר שילמה לארגון הטרור של חמאס 30 מיליון דולר לחודש מאז 2018.

בנסיכות תומכת הטרור מתגוננים: "קטאר לא משלמת לחמאס"
קטאר צילום: unsplash

שגרירות קטאר בוושינגטון הגיבה באריכות ובזעם על דברי יו"ר ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, הרפובליקני ג'יימס קומר, מקנטקי שטען כי דוחא שילמה לקבוצת הטרור של חמאס 30 מיליון דולר לחודש מאז 2018.

"קטאר לא משלמת לחמאס", נכתב בחשבון ה-X של השגרירות בציוץ . "בתיאום מלא עם ממשלת ישראל, קטאר תרמה סיוע הומניטרי בעזה מאז 2018".

הקטארים הדגישו שתי צורות של סיוע. רכישת דלק מישראל לתחנת כוח בעזה לייצור חשמל, בפיקוח משרד שירותי הפרויקטים של האו"ם. ממשלת ישראל שלטה בכל העברת הדלק בגבול עזה.

הצורה השנייה היא תשלומים למשפחות עזתיות מאז 2021, בניהול תוכנית המזון העולמית בעלות 100 מיליון דולר בחודש, וקצבאות חודשיות למשפחות בפיקוח ישראל בסך 100 דולר למשפחנה.

הקטארים התייחסו והפנו את הקוראים לדיווח של ה"טיימס אוף ישראל" בחודש שעבר.

"ארה"ב תמכה בתרומות ההומניטריות של קטאר. בשנת 2018, השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אישר את הסכם ישראל-קטאר לסיוע לעזה" מסרה קטאר וציטטה את גרינבלט "שותפות של קטאר עם ישראל יכולה להביא הקלה אמיתית לתושבי עזה".

הקטארים ציטטו את השר גנץ שאמר לסוכנות הידיעות AP בנושא ב-2021: "הייתי בקשר עם גורמים קטארים כדי להקים מנגנון שיבטיח שהכסף יגיע לנזקקים, תוך שמירה על צרכי הביטחון של ישראל".

אך מה שקטאר לא ציינה, שלאורך השנים בכירי ארגון הטרור מקבלים אצלה מחסה וסיוע והגנה, כאשר גם בימים אלה ממשיכים להסתובב בקטאר ראשי ומנהיגי חמאס שמתראיינים לערוצי הטלוויזיה ומשקרים למיליונים בעולם.

בנסיון להסיח את הדעת מתפקידה האמיתי של קטאר של תמיכה בארגון הטרור חמאס, קטאר ציינה בציוץ על המאמצים המתמשכים של קטאר בתיווך להפסקת אש בעזה באמצעות שחרור חטופים, שעד כה היא כשלה בכך, כשהיא לא מפעילה לחץ על חמאס.

"יש עוד עבודה לעשות, ובדחיפות. מידע שגוי על קטאר ותרומותיה ההומניטריות אינו מועיל למשא ומתן העדין הזה",  מסרה שגרירות קטאר.

מלחמת חרבות ברזל קטאר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד