ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
פגע באמון

המתח בין ישראל לאמירויות עלה שלב לאחר הירי השגוי

גורם אמירותי הבהיר שמבחינת היחסים בין המדינות "הכול ממשיך" כרגיל, אך עם זאת התקרית בעזה אכן תשפיע על האופן שבו האמירויות תופסת את שיתוף הפעולה ורמת האמון בין המדינות

המתח בין ישראל לאמירויות עלה שלב לאחר הירי השגוי
גופות עובדי הסיוע צילום: Rahim Khatib/Flash90

באיחוד האמירויות לא בהכרח הסתפקו בחקירה הישראלית-צה"לית על תקרית הרג עובדי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" ברצועת עזה. כפי שדווח היום (שלישי) בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב, תקרית תקיפת צה"ל מלפני שבוע העלתה את מפלס המתיחות בין ישראל לבין איחוד האמירויות, השותפה של ארגון הסיוע. 

באמירויות פרסמו גינוי חריף מאוד נגד ישראל, שמשתפת פעולה בהעברת הסיוע לעזה דרך המסדרון הימי שהושק לאחרונה. זאת הסיבה שהאמירותים כעסו מאוד על התקרית הזאת, כפי שאמר בשיחה עם כאן חדשות, גורם בממשל האמירותי.

בשיחה עם רועי קייס הוא הוסיף ש"האמירויות עובדת על סיוע הומניטרי טהור ולקח הרבה תיאום ומאמצים כדי לגרום ל"מטבח המרכזי העולמי" להעביר את הסיוע. עם כל המאמצים והתיאומים, עובדי הארגון איבדו את חייהם, זה מאוד משנה ולוקח אותנו מאוד אחורה".

בתשובה לשאלה, אם בעיני איחוד האמירויות, התחקיר הצה"לי והצעדים שישראל נקטה הספיקו, אותו פקיד אמירותי אמר "לא בטוח שזה מספיק", אף שאין עמדה רשמית של האמירויות בנושא. כמו כן, גורם אמריקני הסביר שלהבנתו האמירותים מעוניינים בחקירה חיצונית נוספת, בדומה לדרישה של ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי".

לגבי ההשפעה של אותה תקרית על היחסים בין האמירויות לבין ישראל, הבהיר לנו אותו גורם אמירותי, שהכול ממשיך מבחינת היחסים, אבל התקרית תשפיע על האופן שבו האמירויות תופסת את שיתוף הפעולה ורמת האמון בין המדינות.

מלחמת חרבות ברזל חמאס המטבח המרכזי העולמי איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד