כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל הגניבות

כואב בכיס: עשרות אחוזי התייקרות בביטוחים

במרץ האחרון נרשמה עליה של 1.7% בממוצע במחירי ביטוחי הרכב ומאז תחילת 2024 נרשמה עליה כוללת של 6%

כואב בכיס: עשרות אחוזי התייקרות בביטוחים
ביטוח רכב צילום: שאטרסטוק

גם אם יש לכם מכונית חדשה וגם אם יש לכם מכונית משומשת, על דבר אחד אין עוררין: אם היא שווה לכם משהו, אתם חייבים לעשות לה ביטוח. הבעיה היא שמחירי ביטוחי הרכב הולכים ומתייקרים וחודש מרץ לא היה יוצא דופן, כך עולה מנתונים שמפרסמת WOBI.

לפי נתוני WOBI, במרץ האחרון נרשמה עליה של 1.7% בממוצע במחירי ביטוחי הרכב ומאז תחילת 2024 נרשמה עליה כוללת של 6%. ויותר חמור מכך: לפי WOBI אם נשווה את הנתונים ל 2023 אזי נגלה שמחירי פוליסות הביטוח עלו בשיעור של כ 37% לביטוח מקיף. המחירים של ביטוחי החובה עלו גם הם, בשיעור של 14% בממוצע.

עוד נקודה חשובה: לטענת WOBI חברות הביטוח לא ייקרו את המחירים בגלל שהן מפסידות עלינו כסף. לפי הפרסום של WOBI, היא ביצעה ניתוח של הדוחות הכספיים השנתיים של חברות ביטוח הרכב וגילתה כי החברות עברו לריווחיות בענף ביטוח הרכב.

WOBI מפרסמת כי הרווח הכספי של חברות הביטוח לשנת 2023 עמד על ע"ס 420 מיליון ₪ כאשר הרווחים בביטוח המקיף גדלו ב-1.7 מיליארד ₪ ובביטוח החובה, עלו ב-0.5 מיליארד ₪. יחד עם זאת, כאשר מנטרלים את הרווחים משוק ההון, ניתן לראות כי למעלה מ-70% מחברות הביטוח מפסידות במוצר ביטוח רכב, הפסדים הנעמדים ע"ס 703 מיליון ₪ בשנת 2023 לעומת 1.7 מיליארד ₪ בשנת 2022.

 

ביטוח רכב ביטוח מקיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד