כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
באופן מיידי

יחסים רעועים: טורקיה מגבילה את היצוא לישראל

טורקיה הודיעה כי היא מגבילה את היצוא לישראל לאחר שלטענתה ישראל אסרה על טורקיה להצטרף להצנחת מזון ממטוסי סיוע לתושבים ברצועת עזה | שר החוץ כץ: "ישראל לא תכנע  לאלימות ולסחטנות ולא תבליג על ההפרה החד צדדית של הסכמי הסחר"

יחסים רעועים: טורקיה מגבילה את היצוא לישראל
טורקיה וישראל צילום: שאטרסטוק

טורקיה תטיל הגבלות על יצוא מוצרים מ-54 קטגוריות שונות לישראל עד להכרזה על הפסקת אש בעזה, כך נמסר ממשרד הסחר הטורקי.

בהצהרה של אנקרה נאמר כי טורקיה תנקוט בצעדים לאחר שלטענתה ישראל דחתה את בקשתה לקחת חלק בהצנחת סיוע הומניטרי לעזה,  ההגבלות יכללו מוצרי ברזל ופלדה, ציוד ומוצרי בנייה, מכונות ועוד.

טורקיה, שתומכת בגלוי בארגון הטרור חמאס, שלחה לשם עשרות אלפי טונות של סיוע הומניטרי מאז תחילת מלחמת ישראל-חמאס ב-7 באוקטובר אך לא השתתפה בפועל בעברת הסיוע.

בעקבות הצעד החד צדדי של טורקיה לעצור יצוא מוצרים לישראל, שר החוץ כ"ץ הודיע: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו בחמאס - נגיב בהתאם ונכין רשימה מורחבת של מוצרים נוספים שישראל תמנע מטורקיה לייצא"

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה הבוקר (שלישי) לאגף הכלכלה במשרד החוץ להכין רשימה נרחבת של מוצרים שישראל תמנע מטורקיה לייצא לישראל. טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים.

בנוסף, ישראל תפנה למדינות וארגונים פרו-ישראלים בארה"ב לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידיה בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה טורקית של חוקי החרם נגד ישראל ולהטיל עליה סנקציות בהתאם.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו במרצחי החמאס בעזה שרצחו וחיללו גופות של נשים, נערות, מבוגרים ושרפו ילדים בחיים. ישראל לא תכנע  לאלימות ולסחטנות ולא תבליג על ההפרה החד צדדית של הסכמי הסחר ותנקוט נגד טורקיה בצעדים מקבילים שיפגעו בכלכלה הטורקית. בנוסף, הוריתי לפנות למדינות וארגונים בארה"ב, לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידינו בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה של חוקי החרם ולהטיל על טורקיה סנקציות בהתאם".

מלחמת חרבות ברזל טורקיה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד