כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סביב שולחן עגול

30 מנהלי ת"תים ב'וועידת המנהלים החינוכיים' ה-2 מטעם מרכז 'פלא יועץ'

תשועה ברוב יועץ: סביב לשולחן עגול, התקיימו דיוני עומק בסוגיות חינוכיות העומדות על הפרק, עם המטרה העליונה 'לבל ידח ממנו נידח'. האורח הדגול הרב אליהו שינדלר מארה"ב הגיע במיוחד כדי להשתתף ב'וועידה' ומסר את דבריו של הגר"א שכטר זצ"ל

30 מנהלי ת"תים ב'וועידת המנהלים החינוכיים' ה-2 מטעם מרכז 'פלא יועץ'
הנשיא, הגאון רבי דוד לוי נושא דברים צילום: באדיבות המצלם

אחרי המתנה ארוכה, זכו המנהלים החינוכיים במוסדות התורה בירושלים, לקחת חלק ב'וועידת המנהלים החינוכיים' ה-2, מטעם מרכז 'פלא יועץ', כדי לדון אודות הנושאים העומדים על הפרק בשדה החינוך, בסימן ותשועה ברוב יועץ.

מי שאחראי על הפקת 'וועידת המנהלים החינוכיים' ה-2, הוא ה'איגוד' של המנהלים החינוכיים בפרויקט 'על פי דרכו', מטעם מרכז 'פלא יועץ', אשר נועד לתת במה משותפת למנהלים חינוכיים בת"תים בירושלים, המתוועדים יחדיו סביב שולחן עגול ומציפים סוגיות חינוכיות שונות, לצד נושאים חינוכיים העומדים על הפרק, כאשר כל הנוכחים משתפים יחדיו נתונים וחוויות מתוך עולמם החינוכי, לצד הקדשת שימת לב מיוחדת לקידום הילדים המתמודדים, שלא ידח ממנו נידח.

אחרי ההצלחה הכבירה שזכתה 'וועידת מנהלים חינוכיים' ה-1 מטעם 'האיגוד' בקיץ האחרון, העלו המוסדות ומנהליהם את הצורך בקיומה של 'וועידת מנהלים חינוכיים' ה-2, שהגיעה כעת אחרי המתנה ארוכה, בבחינת דבר בעתו מטעם פרויקט 'על פי דרכו'.

מאחורי היוזמה של פרויקט 'על פי דרכו', עומד הנגיד המפואר, הרב אליהו שינדלר מארה"ב, נשיא הפרויקט במרכז 'פלא יועץ', אשר ידיו רב לו בתחום זה, וכעת הגיע במיוחד מארה"ב כדי להשתתף בוועידה ה-2 של ה'איגוד' כאורח המרכזי של המעמד.

'וועידת מנהלים חינוכיים' ה-2, התקיימה בשבוע האחרון באולמי 'שחרית' במצפה יריחו, בו נטלו חלק למעלה מ-30 מנהלים חינוכיים במוסדות הת"תים בירושלים, בראשות הגאון רבי דוד לוי נשיא מרכז 'פלא יועץ', הרב אברהם ויטמן מנהל פרויקט 'על פי דרכו', לצד מנהלי וחברי הנהלת מרכז 'פלא יועץ'.

את המעמד הנחה ברוב כשרון הרב נתנאל תפילינסקי חבר הנהלת 'פלא יועץ', שפתח את הכנס בדברים על חשיבות התכנסות המנהלים יחדיו, בבחינת 'אז נדברו יראי ה' ויקשב ה' וישמע', והתייחס לגודל ההשפעה שיש בשימת הלב לכל תלמיד, שהאחריות היא לדורי דורות. בדבריו, קיבל את פניו של האורח הדגול הרב אליהו שינדלר, אשר נושא את הדגל מתוך חתירת אמת, ולא המדרש עיקר אלא המעשה. כאן ציין את פעלו הגדול של האדמו"ר מספינקא אב ופטרון מרכז 'פלא יועץ', המוסר את נפשו למען קיום ופיתוח המרכז, לחיזוק הכלל והפרט.

הרב מנחם שיינברגר, מנכ"ל פלא יועץ, פתח את הועידה בברכת 'ברוכים הבאים', והביא כלים חינוכיים לעזרת המנהלים המשתתפים והתייחס לעניין הקדשת תשומת לב לכל תלמיד, הנדרשת מהמנהלים בימינו, אשר לעתים רבות אינה דורשת יותר מדקות ספורות ביום, כמו שיחה אישית עם התלמיד, והשפעתה העצומה על חיזוק התלמיד, בפרט כאשר היא מתקיימת בעקביות, על כך יש להקדיש את הזמן ואת המחשבה לאורך כל השנה בס"ד.

לאחר מכן עלה הגאון רבי דוד לוי נשיא מרכז 'פלא יועץ' לשאת את דבריו, כשהוא ממקד מבט על דור העתיד, אשר מופקד בידי המנהלים. כאן הציע את דברי חז"ל 'עשה לך רב', אשר רבינו יונה מפרש, שזה אפילו קטן ממנו. לכאן מגיעה לביטוי התועלת הגדולה במפגש המשותף של המנהלים החינוכיים העוסקים יחדיו בענייני חינוך והאחריות הכוללת המונחת על כתפי המנהלים, כאשר רוח המנהל כידוע משפיע מאד בכל ת"ת, ובעקבות הוועידה בוודאי נזכה לשיפור רב.

בשלב זה כובד האורח הדגול הרב אליהו שינדלר לשאת את דבריו, והוא סיפר כי כבר ב'וועידת המנהלים החינוכיים' ה-1, הוא נכנס למעונו של המשגיח הגאון רבי אהרן שכטר זצ"ל ושאל אותו, מה התפקיד שלנו בוועידה, ובתגובה אמר לו הגר"א, כי עלינו מוטלת החובה לגרום לכך שהשי"ת יהיה שמח מהחינוך שלנו ויהיה לו נחת רוח מכל תלמיד ותלמיד.

כאן הוסיף ואמר כי למעשה, השי"ת מצפה מכל אחד מהמנהלים לחשוב שלא יפול אפילו אחד מהתלמידים, כפי שרש"י מבאר על הפסוק 'ונפל ממנו רב', כל מה שייפול מהם ואפילו הוא יחידי, חשוב רב לפני השי"ת.

לסיום, הוסיף ואמר כי אמנם הנחת רוח מהתלמידים המצוינים הוא לימוד התורה ומסכתות, אבל גם מהתלמידים המתמודדים צריך שיהיה נחת להשי"ת, והתפקיד שלנו הוא להחדיר בלבבם אהבת תורה ויראת שמיים, כל אחד לפי דרגתו בס"ד.

אחריו נשא דברים הרב אברהם ויטמן, מנהל פרויקט 'על פי דרכו', שהביע את הערכתו לכל המנהלים החינוכיים המשתתפים בוועידה, אשר מסורים לתפקידם בלב ונפש ועוסקים יומם ולילה בקידום התלמידים. בדבריו התייחס למטרת הוועידה, אשר יוצרת חשיבה משותפת, בראייה רחבה ועמוקה, כיצד לקדם את הת"ת בצורה אסטרטגית, לכל רמות הלימודיות הקיימות בו.

אחריו נשא דברים הרב שמעון רכטשפר מנהל משרדי 'פלא יועץ', אודות הגידול במספר המנהלים החינוכיים הנוטלים חלק ב'איגוד', מה שמעיד על השפעתו המיטבית והצמאון הגובר בשדה החינוך. כאן סיפר על הזכות ללוות את פרויקט 'על פי דרכו' מאז הקמתו לפני כ-6 שנים, אשר הביאה להיכרות עם הנגיד הרב שינדלר מארה"ב, שכוחו ורב חילו משפיעים לטובה על כל מרכז 'פלא יועץ' להנות עיצה ותושיה, בבחינת 'אתה בנציבין ומצודתך פרוסה בירושלים'.

בשלב זה פתח הרב שלום גנץ, מנהל ת"ת קרלין, וסיכם את הצלחת ה'איגוד' שהתחיל עם מתי מעט והתפתח כיום לגוף מוביל בשדה החינוך, אשר מונה למעלה מ-30 מנהלים חינוכיים ועוד היד נטויה. לאחר מכן החל ב'שיח מנהלים' פורה ומרתק, אותו הנחה מתוך מלאכת מחשבת, והציף סוגיות חינוכיות חשובות העומדות על הפרק, תוך שהוא מעניק לכל המשתתפים להביע את חוות דעתם מנסיונם העשיר. בין השאר עסקו המנהלים בשאלה כיצד להעלות את המודעות אצל המלמדים אודות חשיבות קידום התלמידים המתמודדים ומהי הדרך הנכונה לסייע להם. המסקנות היו מאלפות.

לקראת סיום הכנס, נשא דברים המשגיח הגאון רבי טוביה פולק שעסק באתגר החינוך בדורנו, והרחיב בנושא תפקיד המנהלים להחדיר בלב התלמידים אמונה וביטחון, באמצעות סיפורי צדיקים, מתוך שפה ברורה ובנעימה, ודברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב.

במהלך הכנס, חולקו ערכות עם תוכן חינוכי עשיר וייחודי, ובמרכזו אוגדן מפואר שסיכם את מסקנות 'וועידת מנהלים חינוכיים' ה-1 מטעם 'האיגוד' שהתקיים בקיץ האחרון.

בשעה מאוחרת הסתיימה הוועידה בתחושות מרוממות, כאשר המנהלים החינוכיים מביעים את הערכתם למרכז 'פלא יועץ', בציפיה ל'וועידת מנהלים חינוכיים' ה-3 בקרוב ממש.

פלא יועץ מנהלי תלמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד